Spontanitet

Kära läsare, det är dags för en update. Vad har hänt sedan sist egentligen och hur ska jag idag lyckas upprätthålla fasaden om att mitt liv är intressant? Nåväl, innan vi närmar oss den avbildning vill jag klargör en sak för fröken Scania. Tanken med min kontaktannons för en ny syster betyder inte att den jag fösöker göra mig av mig kan söka den vakanta platsen. Jag ska vara tydligare nästa gång.

Nu till avbildningen av min tillvaro. För två veckor sedan lyckades jag sluka ett hav av fiskar (den drickbara sorten) och ranglade hemmåt i någon slags vald ensamhet. Ju färre som såg mig desto bättre så att säga. Någonstans i min överfyllda kropp trodde jag att en hamburgare skulle sitta fint. Jag slank in på grillen på väg hem och beställde en hamburgare och spontanshoppade en cola light. Den var min bakfyllebotare. Med hamburgaren i handen började jag släpa mig hemåt, spontanringandes till de diverse personerna. Tack Simon för att du orkar lyssna, tack Madde för att du vgledde mig efter det något råa skämtet som syrianen i kassan utsatte mig för. Han ifrågasatte nämligen om jag BETALAT för colan eller inte. Nog för att jag kanske såg ut som en uteliggar-alkis men pengar hade jag i alla fall. Efter hans skämt förklarade jag högt och tydlig för min syster i luren att jag minsann inte förstår syrianhumor när jag är alldels för berusad. En lucka jag gärna inte öppnat dagen efter. Hursomhaver, jag vaknade upp i en total katastrof - där min enda räddning var colan. Men greppförmågan hade lämnat mig någonstans mellan kakelbaren och mingel inne på Stocken så jag hade tappat colan. TAPPAT COLAN. Snacka om karma.

Veckorna har flutit på. Jag har besökt min extrafamilj Bjurkell, tömt en och annan vinare, insett att familjen Gustafsson kanske bore göra slut med Mercedes. Doken däckade i Stockholm så lilla madde fick sno Mias bil och köra några vändor extra till huvudstaden innan docken rullade till sitt hem i Nyköping. I helgen var jag instängd i min lilla plugg oas (läs fängelse) men tittade ut genom dörren för ett trevligt bio besök och några glas vin på orvars med en trevlig skara studenter. Kommande helg ska jag se om jag fortfarande duger som servitris och så även som student. Nästa vecka börjar mitt liv som vardagsstudent, det vill säga att helgen är en frizon. På torsdag kommer årets Stocken gå av stapeln då mina klassisar och jag ska äta middag och dricka upp atlanten i fiskar samtdigt som "Carro stör en ingenjör vännerna" sitter i andra änden av lokalen. Fab så att säga. Kan bli hur galet som helst.

Nu ska jag gå loss på min livs motivation - Godispåsen. Jag skippade ju trots allt stocken i kväll så lite godisk ska jag minsann få äta.

Avslutande orden får vara dessa: Den nya Carro är här. Den spontana Carro. Jag köpte helt oplanerat en flygbiljett till Rom. Il derby della capitala är målet - be ware -  alla galna Lazio-fans. Det du Wöyer, det kallar jag spontan.

Kommentarer
Postat av: Wöyer

Haha! Du är ju banne mig spontaniteten själv Cargus stolt.

2011-02-13 @ 23:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0