Kostnadsminimerare - that's me

Konstnadsminimeraren Caroline här. Har precis tagit ett beslut om att resa lätt i morgon, hur nu det ska gå. Detta medför att jag kan gå till båten och därmed sparas det in en slant. Fantastico! Däremot så vill jag inte minimera min klädkonsumtion, men jag tror att det är dags nu. Detta medför dock det skadliga beteendet att jag tittar på ännu mer kläder på internet. Habegäret är min trogne vän och mitt ständiga sällskap i en annars rätt så ensam närvaro. Dock så gillar jag ensamheten just nu. Det är tyst, förutom att jag nyss flippade på köksklockan och med hjälp av en kniv fick ut batteriet. Tic-tac-tic-tac. No more! Jag behöver ju tystnad när jag ska förstå mig på jämviktspriser, monopol och liknande.

Ett samtal med syster igår resulterade i att med ett enkelt matematiskt samband så kom vi fram till att vi är skyldiga Scaniamilen 5 km. Madde hade nämligen förra året en fylleskada i foten och jag hade flussen. Så vi fick ställa in loppet för systrarna G. Däremot så är vi nu taggade till att kompensera detta och springa den riktiga milen i år. Hujedamig. Men it's on. Jag kommer alltså finnas i ett löpspår nära dig, snart.

Lite hemlängtan har jag till Nyköping och mor och far. Kan man tänka sig? Så jag har styrt upp en familjemiddag på fredag, som lite hejdå/pre-tenta fest för mig och lite peppning inför mammas kommande månad. Den 19:e smäller det och då ska vi driva ut alla onda demoner från mammas kropp. Jag är övertygad om att allt kommer gå utmärkt. Jag har förtroende för de svenska läkarnas kompetens.

Kommentarer
Postat av: Susanne

klart det kommer gå bra. Krama mamma från mig:-)

2010-01-12 @ 19:56:19
Postat av: Susanne

klart det kommer gå bra. Krama mamma från mig:-)

2010-01-12 @ 19:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0