Swedbanks nyemission = mitt kärleksliv

Då var det dags att tömma ordförrådet igen, dock så är det mest den mörka (det vill säga den största) delen av mig som kommer till tals idag. Jag kom fram till under dagen att att försöka dejta någon är typ som att delta i Swedbanks nyemission. Antingen behåller man aktierna (läs killen) och köper fler aktier genom att använda sig av de tilldelade täckningsrätterna. Detta betyder realationsmässigt att man behåller det man har, men sedan utökar relationen till att kanske, vad vet jag, bestämma sig för att dejta exclusive. Eller så behåller man de aktier man har och säljer teckningsrätterna, vilket i relationsfallet betyder att man är nöjd som det är och så står man och stampar på samma ställe, kan även motsvara casual sex efter en dunderfylla på någon av krogarna i närområdet. Eller så avyttrar man helt enkelt hela innehavet av både aktier och teckningsrätter som då motsvarar att man helt enkelt gör sig av med allt vad man har med varandra att göra. Det är de tre valen man kan göra. Men det är fan aldrig så att vilket val jag än gör, eller drabbas av så sticker börskursen upp i höjden. Det verkar som att ekonomin (läs kärlekslivet) börjar närma sig the Great Depression. Eller inte.

Så nu ska jag bege mig till gymmet och försöka rensa ur de demoner som finns inom mig, sedan ska jag dricka dyrt vin som pappa bjuder på. Detta annonserade jag tidigt under dagen på internmessengern på jobbet, så att han är förberedd. Dessutom ville jag övertyga honom om att pizza är det bästa matvalet idag, så att mamma inte får för sig att ta fram de där räkorna hon pratade om. För fan jag tänker inte äta några äckliga skaldjur. Nu är vi två mot en så det kan sluta bra. Sen ska jag väl försöka sova bort de senaste dagarna av mitt liv, göra en tenta i morgon för att sedan dricka sprit och komma tillbaks till det roliga livet igen. Så förhoppningsvis får ni se en glad Carro redan i morgon. Mycket kan jag tacka Simon för, han är killen som man kan lita på när man behöver destruktivsupa.  Håll tummarna.

Kommentarer
Postat av: Simon

Idag är jag farlig...

2009-09-26 @ 17:33:43
URL: http://destruktivsuparens.blogg.se/
Postat av: Tess

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Underbart! Jag antar att jag med dina liknelser är tjejen som sover med kontanterna under madrassen och inte spekulerar över huvud taget.

2009-09-27 @ 09:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0