Socker ger inte energi

Det är den 24:e september idag vilket betyder att jag inte varit inne i bloggen på fyra dagar. Frågan är dock, vad har jag gjort för vettigt under dessa dagar? Vem vet. Igår kollapsade jag i soffan vid 20.00. Jag minns bitar av Idol, nån slags säsongsavslutning av Grey's och efter det är det svart. Jag släpade mig till sängen runt 23.30 och då hade jag legat som en klubbad säl ett tag. Jag minns även att jag sa till pappa att jag bokat tv soffan så han fick snällt se på tv i sovrummet och mamma fick sitta i köket. men till vilken nytta? Jag såg ju ändå ingenting. I'm sorry.

Man skulle ju ändå kunna tro att jag hade massor med energi, för allt det socker jag fick i mig på några millisekunder borde ju ha gjort mig hypad. Men icke. Det enda det gjorde va att ge mig ångest så morgonens promenad i det vackra höstvädret blev aningens längre än vanligt. Sockret är roten till det, tillsammans med en otroligt stor omotivation till att läsa mikroteori. Jag tänkte glida igenom tentan på lördag på ett bananskal, men allt går ju inte alltid som jag har tänkt mig. Det gjorde tisdagen klart för mig, men det är en helt annan historia. Men jag är dock bitter.

På lördag ska Carro den malplacerade köra en krogrund tillsammans med vänner. Dock står jag här, skeptiskt som aldrig förr, eftersom de planerat in nåt jävla kristet utseende på Skeppet. Kära Skeppet är det inget fel på, men fan hur ska jag passa in? Det blir ju som en kväll på rock-baren, bara ett mycket större ställe, vilket betyder att ännu fler freaks kommer infinna sig. Om ni ser en rädd tjej i ett hörn, så är det jag. Kan jag inte prata, ge mig bara mer sprit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0