Livet ler

Man ska ju inte skämmas när man mår bra, så jag skäms inte. Jag mår bra. Livet ler mot mig, och jag vet inte riktigt vad som är roligast. Jag vet dock att det tråkiga ligger bakom mig.
Det enda som är ett regnmoln på min klarblå himmel är kanske att min resultaträkning inte riktigt går ihop sig. Intäkter vs kostnader va det nån som sa. Ett minusresultat betyder ju att man lever över sina tillgångar, vilket jag absolut inte gör. Sedan kan jag ju inte påstå att jag lever efter den mentala budget så vackert målat upp. Jag kan väl inte heller påstå att studierna är det jag ägna mest tid till. Idag skulle jag hem mellan jobb och träning och göra en djupdykning in i produktion och utbud. Snacka om att jag dök rakt ner i betongen, som då metaforsikt skulle kunna motsvara att jag råkade titta in på Micke & Co. De råkade kanske ha 10 par jeans jag ville ha, men duktig som jag är så gick jag bara hem med en liten påse som innehöll två par. Moget. Så nu sitter jag här, helt oförmögen att ta in någon produktionsmodell i huvudet och funderar mer på vad jag ska ha på mig senare då jag ska gå till Fika och äta. Idag är nog dagen jag ska lyxa till det med ett glas rött. Jag va där igår också, men då bestod lyxen av en halv baguett (man måste ju älska vitt bröd) samt en stor pepsi. Idag är alltså dagen jag ska göra ett litet vidare kaloriintag. Man vi måste väl alla fira Zlatans återkomst till Milano. Eller i alla fall ha det som förklaring. Dessutom så måste jag värma upp kroppen inför helgen. Man vill ju inte att den ska få en chock. jag dejtar Hannah på fredag, sen blir det en fantastisk kväll på lördag med Fanny som hedersgäst tillsammans med den vanliga ligan. Vi ska dock prova något nytt. Vi ska äta hemma. Känn på den ni.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Du dejtar Hannah mer än jag . Känner mig lite avundsjuk då jag ju drar på semester söndag o när jag kommer hem har mitt lilla barn flyttat till storstan o ghettot. Hur ska detta gå??

2009-09-17 @ 10:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0