En saknad mättnadspunkt

Jag har en allmänt produktiv dag. det kunde man inte tro när jag vaknade i morse. Jag har hunnit med lite shopping, besök på båda bankkontoren, lunch samt fixa allt med italienskan jag ska läsa. Bland annat. Jag försöker även studera konsumtionsteori. Allt det känns dock lite överflödigt, hur svårt kan det vara liksom. Spendera alla pengar du har på saker du behöver. Men jag måste säga att konsumtionsteori kan bli något av en bibel för mig. Denna teori anser nämligen att individer/hushåll saknar mättnadspunkt. Är det inte fantastiskt? Alla pengar jag sätter sprätt på rotar sig alltså i en teori som säger att jag saknar mättnad. Så sant så sant. Det finnas alltså vetenskapligt erkända teorier som motiverar mina val i livet. Därför köpte jag idag en tröja, en väska, solglasögon och en kavaj. Och jag är inte mätt. Vi får se vad jag kan hitta i morgon.
Jag har ju trots allt semester denna vecka så då ska man ju unna sig saker. Måste dock säga att mitt liv är något av en semester just nu, den enda bördan som ligger över mig som ett regnmoln är tentan i finansiering. Allt annat ska jag kunna räkmackeglidaigenom. (Ja det är ett ord). Den enda gången jag stött på patrull idag är när jag blev bedd om ett lösenord till min dator, hur ska jag kunna det? Han har ju varit på rehab och fått ett rent inre och i mitt huvud ekar det tomt med lösenord. Så jag använde en livlina och ringde pappa.
För övrigt så försökte jag avsluta ett konto i Swedbank idag. Det satt 37 öre på det. Kanske inte va värt ansträngningen va? Frågan är bara vem fan som öppnar ett konto åt mig utan att sätta in massa pengar? jag ska gå till botten med detta. Nu är jag utmattad så jag ska nog se på film. Life is a bitch. Not.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0