Den religiösa undre världen

Jag är extremt trött, och extremt bitter. Frukosten blev ett plattfall. Jag va sjukt hungrig och sugen på gott bröd, men så sitter man här med kaffe som är utblandat med gammal mjölk och två wasa knäckemackor, som vanligt utan pålägg. Som en annan jäkla fånge. Men det är väl som vanligt karma.

För att fortsätta på karma så kommer jag idag utföra en handling som gör att jag aldrig kommer att uppnå Nirvana. Denna handling är så hemsk att den kan likställas med att svära i kyrkan eller att avbilda Muhammed, om man ändå ska hålla sig till det religiösa spåret. Dock så kommer handlingen utföras i likhet med hur de gör i den undre världen. Jag personligen kommer liksom inte få "skiten på fingrarna", det får Hannah stå för. Vi har lunchdejt klockan 12.00, och då kommer det att överlämnas ett paket, kanske i en påse där det står Cubus. Jag ska ta med mig en Lavapåsa att trycka ner den lilla rackaren i. Dyker det dock upp liknande klädesplagg i annat märke, så blir Cubus lika närvarande som Cristiano Ronaldo är i mitt liv.

Nu ska jag borsta tänderna och hoppas på att de blir rena. Sedan ska jag be en tyst bön som kanske kan frambringa någontning i likhet med ögonvitor. Jag matchar nämligen ögonfärgen idag med min rosa tröja. Tur att jag jobbar på en Telefonbank, där jag numera är en fullgod kollega eftersom jag klarade mitt Rådgivningscertifikat i fredags. Grattis till mig.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Men Hannah har ju bokat lunchdate med mig oxå. Betyder det då att jag också kommer vara skyldig till brott. Vill inte bli inblandad. Blir då kanske av med jobbet. Boka genast av era kriminella aktiviteter.

2009-09-14 @ 08:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0