Alone gånger två

Vi börjar dagen med att berätta för Susanne hur hon ska överleva när lilla Hannah flyttar till Huvudstaden. Grejen är att jag tror att hon kommer passa in i ghettot. Det är ju nämligen så att då får hon ju sällskap när hon ska köpa modekläder på Cubus, eftersom även ghettokidsen försöker följa modet. Sedan kanske det ligger nåt Lidl i närheten där hon kan köpa den kost hon planerar att inta. Sen kan vi ju komma och hälsa på henne och visa hur vi sofistikerade människor lever. Hon klarar det Susanne, och det gör vi med.

Nu kanske vi ska prata om att ledordet i mitt liv just nu är Alone. Inte på grund av ensamhet, för jag har så mycket saker för mig och omger mig med så mycket människor så jag kan inte förstå att jag inte har saknat Nyköping mer när jag har varit borta. Den mesta tiden spenderas ju i goda vänner sällskap på Fika. Men åter till Alone. Det är så att E.M.D:s Alone går på högvarv på Youtube, medan Celine Dion skrålar i mammas iPod som vanligtvis följer med mig till både gymet och på promemnader och nu senast tydligen på en lång joggingtur. Davids före detta grannar kanske också kan låten, då jag minns att jag skrålade den i ett ekande tomt rum då jag städade hans lägenhet. Märklig grej bara, men det kanske passar sig att lyssna på denna musik just för att man inte är så ensam i stora världen.
Så nu till kvällen partajande. Jag har köpt ut vin till 19 år gamla Hannah som kommer intas i en rasande fart. Började dock dagen med att gå på morgonspinnig, jag vettefan hur jag tänkte. Min sovmorgon kunde ha varit till 12 men nu vaknade jag 07.15 då mamma tömde diskmaskinen. Inte okej. Jag får väl ta en tupplur på jobbet eller helt enkelt överdosera godis. Jag har ju gjort det förr. Funkar inte det så super jag väl ner mig på redbull&vodka i sedvanlig ordning. Sånt gjorde ju mirakel i Rom under sex månaders tid.


Jag hade för övrigt planerat en studieförmiddag, eftersom att jag har tenta nästa lördag. Dock är jag en god dotter och hjälpte mamma med lite inhandling av bakingridienser. Då råkade jag gå förbi tidningshyllan och nya Elle stod där. Vad ska man göra? Gå förbi och låtsas som att man inte har sett den. Dessutom skulle jag ju vanhedra hela verket om jag nu när jag köpt den låter den ligga till en annan dag. Så min kära mikroteori får vänta. jag har ju hela nästa vecka på mig. Typ. Kanske att jag kan va hemma nästa fredagskväll och förbereda mig. Eller nåt.

Kommentarer
Postat av: Susanne

men Carro ännu mer kriminella gärningar som langning och annat. Tror du skulle passa bra i ghettot. Vi ses kanske ikväll på Fika. Sen hägrar Thailand o sol. O ta hand om min dotter o lär henne inte mer dumheter än hon redan kan.

2009-09-18 @ 13:12:06
Postat av: Hannah

tur att vi kan turas om med langningen. men lidl? kom igen nu carro..

2009-09-18 @ 13:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0