Glamouren finns kvar

När mitt glamorösa liv ifrågasätts så tycker i alla fall jag att det är dags att blogga. Jag saknar bloggen men tar mig aldrig riktigt tid. men jag borde kanske det i stället för att plugga. Glamouren vilar dock denna vecka. Jag tror att nån slags Gud har lämnat en förbannelse över mitt liv. Allt går bara åt helvete och jag får inte ens några ljusglimtar från mitt kära hemland sverige. Att vår krona ska vara så jävla svag att en fattig student snart måste välja mellan at duscha eller tvätta kläder är ju sjukt. Jag är som ni förstår bitter. va tvungen att shoppa vissa nödvändigheter under måndagen. mat, duschgrejer och tvättgrejer = 50 €. För att kunna åka till pisskolan, där de uppenbarligen utelämnat ordet ordning när de lärde sig engelska, måste jag betala 55.10 € samt att cphyresvärden ska komma i dagarna och få sig sin månadsslant på 420 €. Som ni förstår så är bloggandet ett rop på hjälp idag. Rädda barnen. Skänk en slant så jag åtminstone har råd att åka hem till sverige. 

Tidigare har dock livet varit ganska glammigt. En tripp till London, om 8 dagar åker jag till Milano och jag kämpar för mitt liv för att övertyga Madde om att vi ska åka till Rom, vi packar förstås ner Mia i en väska så the three blonds kan visa italienarna hur man egentligen festar. London va trivsamt. det var en relativt stillsam tripp, vi försöke gå ut en kväll men kvarteret föll inte direkt fröken i smaken. Vi kan säga såhär: det saknades tjejer i högklckat och jag såg inte en enda kille i kostym och en sedelbunt så stor att byxorna nästan sprack. Alltså ingenting för mig. Jag festar ju med stil. Förutom i Paris där jag typ bara har besökt äckliga pubar. Men jag har lovat mig själv att detta ska ändras. Dessutom så har jag stora förhoppningar vad gäller Milano, har snackat med några gamla Rom kontakter som ska tipsa om bra ställen. Undrar bara hur typ 20 pers ska komma in. Det va lättare på Rom-tiden då de dåvarande blondsen Carro, fanny och Hannah bara klev in. Men vem kan klaga på en utmaning. Dessutom är ju min italienska typ prefekt i jämförelse med min franska. Jag hatar franska och jag hatar Paris denna vecka. men jag hoppas det blir bättre. Nu är det dags för skola så jag måste tyvärr lämna er här och återkomma. Detta va en uppdatering, snart kommer ett vansinnigt roligt inlägg. Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0