CSN lyser upp dagen

Jag gjorde precis ett besök hos CSN. Herregud, nån måste slagit i huvudet med tanke på hur mycket de tänker betala ut till oss studenter. Nu är alltså studielånet uppe i 7820 spänn i månaden. Fattar ni vad man kan köpa för det? Om man går till Nathalie Schutermann så får man ett par Louboutin, om man går till Din sko kan man lätt gå hem med 12 par. Själv ska jag ekonomiskt spara denna fina inkomst för utgifter som sprit i Rom, en månad i Napoli och så vidare. Shoppingen måste vila nu, dock så måste ju lite fler klänningar inköpas. Men det ser jag som ett nödvändigt ont, när jag ska finna motiveringar i min kalkyl. 

Jag tänkte också köpa mig ett internet, kan ju tro att det är på tiden att pappas uppdateras. Måste dock ge honom lite beröm, för jag kunde nyss lyssna på en hel låt på youtube utan att det hackade. Vilket halleluljamoment det va. Kanske ska nämnas att det var Eros som underhöll också. Helgen präglas av lite märklig musik, då jag till gymmet igår försökte rocka loss till westlife på löpbandet innan jag fick outhärdligt håll. 

Dagen idag bjuder på en lunch jag inte är sugen på, lägenhetsvisning med syster, ett tungt pass på gymmet eftersom jag typ åt upp en godisskål igår som rymdes i en champagnehink. Ni fattar kanske själva hur lätt det är att hetsäta ur en sån va? Nu måste jag kolla riset på spisen. Ciao! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0