Because I got high

När jag startade dagen som polsk städerska va jag väldigt positiv till mig själv. Jag tänkte liksom att jag måste ju vara världens bästa kompis som flyttstädar åt David. Sedan tog den tanken en vändning, och jag insåg att jag är ju faktiskt en vän som kan köpas. Inte så smickrande, men insiktsfullt. 

Så nu sitter jag här, hög på fettlösande rengöringsmedel och en och annan öm muskel i kroppen. Och så inser man, jag ska ju snart vara på nästa ställe och bli passivt hög av annat. Det är ju Raggae och skakväll på Skeppet. Det  betyder förmodligen att stället kommer att vara fullt av människor som snor dricksen på bardisken för att ha råd med den där första och sista ölen. Men vad gör väl det? För övrigt så tror jag att jag kommer passa in som handen i handsken då jag faktiskt har en början till en enda stor dreadlock i bakhuvudet. Jag har döpt honom till Alberts brorsa, eftersom den riktiga Albert hastigt fick lämna oss för några veckor sedan då jag besökte frisörsalongen klippt och skuret. 

Jag kände precis att jag kanske är bakis, från en fylla som var i torsdags. Men konstigt när man måste supa ner sig fullkomligt och totalt eftersom jag satte min fot i en lokal där jag var en lika stor misfit som Obama skulle vara i Ku Klux Klan. och ja det går att göra såna jämförelser, eftersom man i det fantastiska landet Sverige får säga vad man vill. 

Den fjärde och sista delen av dagens inlägg får jag nog ta och tillägna CSN. Bara av den enkla anledningen att jag tänker be dem att dra och stoppa upp sitt annuitetslån i några månader. Jag ska nämligen återgå till att bli bankkvinna inom det närmsta. Kul för mig, och kul för det lokala näringslivet. Jag va på Lava med mamma idag och ska väl snällt erkänna att det är inte et plagg som kommer införskaffas inom den närmsta framtiden. Och nu kan jag helt enkelt motivera inköpen för BudgetUlf, nämligen att det är arbetskläder. Är inte livet bra fantastiskt? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0