Idag, i morgon, en annan dag.

Hej alla läsare. Ursäkta för att jag inte bloggade igår, men jag va tvungen att läsa alla kommentarer jag fått efter min återkomst till bloggandet. Det va en, fatta piken. Men tack AC för en spontan reaktion. Jag önskar också att håret bara kunde falla tillbaka och att jag tappade de kilo jag fick på köpet när jag klippte av mig håret. Ska kolla med min frisör hemma om hon kan fixa en hårförlängning med grön ton. Annars kanske någon annan blondin på gotland kan donera lite hår, ja alltså någon som också kan skratta sig lycklig över de gröna slingorna man får gratis. Go Green. 

I övrigt så tror jag att min framtid börjar falla på plats. jag tror jag har hittat den masterutbildning jag vill gå på. Götet om två år är det som känns bäst. Men som sagt, vi får väl se. Det kanske kan startas någon störd utbidning i Kalix, med tanke på hur jag väljer mina studieorter. 

Dagens dilemma. Ska jag ta lyxyacten hem till nypan i morgon eller ska jag misärsupa i Visby? det är tufft nu. Längtar hem, har tid att åka hem, men har banken tänkt att förränta mina pengar med cirka 300 & de kommande dagarna? I dont think so. Det verkar som att inte bara Island närmar sig en konkurs, även jag påverkas av finanskrisen. Jag känner mig som banken i USA som konkade. Och lånemöjligheterna jag har i dagsläget är väl Finaxtelefonolån eller sms:a låna. Dock tror jag att den räntan inte är 0.000001. 

För övrigt fösökte jag snappa upp några visdomsord från Thomas Bodström idag. Ehh, ja han sossen. Han lärde ut lite trix som ministrar använder i retoriken som absolut inte betyder någonting. "De ska göra allt i sin makt för att för att inte förvärra situationen och de ska också vidta alla eventuella åtgärder som behövs". Detta betyder ingenting, menar han. jag håller med. Kändes som pappas visdomsord om att spara, skapa en buffert och sluta shoppa. Jag ska också vidta alla eventuella åtgärder för detta pappa. Jag ska alltså göra ingenting. Det är ju det jag är bäst på.  

Kommentarer
Postat av: Susanne

Glad att du är tillbaka som bloggdrottning.

2008-10-18 @ 15:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0