Ett mansion i Baguette-land tack!

Då var det dags för några skrivna ord igen, i det som jag ser som framtidens bibel. (Min blogg alltså för er som inte fattar). Sitter hemma och filosoferar och ska snart gå och slänga ihop lite fajitas alla Carro. I övrigt så försöker jag planera inför baguette-Land. jag ser över de boendealternativ som eventuellt kan bli aktuella. En enkelrummare kostar bara 715 Euro. Så det ser ut som att prinsessan ska bli grottmännsika igen och kanske bo på 15 kvadrat, eller eventuellt 20 om jag ska lyxa till det. Snacka om att man måste besöka IKEA så snabbt som möjligt för att göra allt lite hemtrevligt. Men vem är jag att klaga, allt måste ju vara bättre än La cava - den lilla källarlyan jag bodde i i Rom - förhoppningsvis kommer den här lilla lyan åtminstonne ha fönster, mer kakel än mögel i duschen eventuellt en toalett med en fungerande spolknapp och en fungerande ugn. men som sagt jag är inte i någon position att ställa krav. Dock har jag krävt ett eget badrum, för jag delar fan inte det ska gudarna veta. Sen kommer jag väl att leva på baguetter eftersom det kan li tal om att bo i korridor och dela kök. men jag är ju som ni alla vet öppensinnad så jag nöjer mig ju med det som erbjuds. 

För övrigt så börjar berlin verkligen närma sig, vilket glädjer mig efter en pissvecka i mitt liv. tenta, arbete, skola och idag kanske feber. Egentligen borde jag unna mig en Cola Light idag, men det är fan sibirisk storm ute. Jag lämnade tom cykeln nere vid skolan för att få åka bil hem med en snäll klasskamrat. Ibland kostar det på att leva i den lite finare del av staden. men det är de värt. Nu ska jag söka fältet efter en kamera att låna så att jag och John kan ta kärleksfoton i Berlin. och till er alla som håller på att glömma, jag fyler 23 den 7:e, Glöm inte det! Det är första och enda gången jag fyller 23. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Intressant...// Nysvensken ;-)

2008-10-30 @ 22:45:35
Postat av: Anonym

Intressant...//Helsvensken ;-)

2008-10-31 @ 13:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0