Tredje gången gillt

Tredje inlägget idag. Korta notiser.
  • Jag är den sämsta dottern i världen. Småpratade med mamma över telefonen idag. Hon berättade att hon fyllde år i fredags. Min heldag i Visby bidrog till att jag försummade min mamma. Shame on me.
  • Jag kan berätta om familjen Gustafssons bilproblem. Madde fick DOK:ens (Vår gröna Mercedes) dörrar totalt inkrockade under hennes diplomeringshelg i Linköping. Det stressade samhället genererade detta. Killen som orsakade detta glömde något i lägenheten, sprang upp för att hämta denna grej, glömde lägga i handbromsen och bilden stod i en nedförsbacke. You do the math. Men bilen är inte vacker.
    Vidare. Pappa lyckades på vägen ner till Linköping att bli stoppad av farbror polisen. Aja baja sa de och lämnade en fortkörningsbot som var värd mer än vad som återstår av mitt studiebidrag när jag betalat räkningarna. Det kan ju han tänka på när han kör för fort.
  • Pappa har även pratat med IT-snubben på jobbet. Han kan inte i sin vildaste fantasi förstå varför jag ska ha en Mac. Jag satte hårt mot hårt och uppgav en referens från För-sidan. Mot-sidan insåg att det är en evighetsmaskin han går emot, lite som Stallone vs Dolph Lundgren i Rocky, och han ska nu söka igenom nätet för prisförslag. Men det är en lång väg tills vi är där.
  • Min 17-åriga söndags förälskelse verkar ha sänt sitt sista avsnitt för säsongen idag. Detta förändrar hela min vardag på Guds vilodag. Söndagar kommer aldrig bli sig lika.
  • Hemtelefonen fungerar numera. Spisen också tror jag. Lunchen fick bli Tacos utan köttfärs. Snacka om misär. Tur att jag hade godis kvar från gårdagen som kompenserade det hela. Att bero på telefonen är jag säker på att idag var dagen då H&M ringde och skulle erbjuda mig jobbet som Italienansvarig. Just denna dag då ingenting fungerade. Jag får ringa tillbaka i morgon.

Kommentarer
Postat av: Tobbe Thalen

hmmm.. tror din Pappa skulle behöva använda en MAC 1dag så han också förstår! T.o.m. kanske skriva en uppstats på MAC en dag, o sedan försöka göra den lika snygg på en PC dan efter! Det är stört omöjligt, även fast man arbetat med PC hela tiden förr!

2008-03-09 @ 21:10:44
URL: http://thalen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0