Tragik, donera en slant & en bitch-tatuering

I did it. jag fönstershoppade. Fan va man kan hitta grejer som man vill ha när pengar inte finns. Fattar inte CSN att jag har behov? Om jag skriver ett argt mail kanske de skickar en slant för att slippa uppmärksamhet i pressen. Jag kanske kan hota dem? Jag hittade ett par shorts, som jag har råd med för att jag har presentkort, dock vill jag inte köpa dem förrän jag tränat lite. Den här rumpan skulle inte se bra ut i dem. Sedan finns det en jacka som jag bara älskar. inte dyr, men ändå för dyr för den fattiga, patetiska studenten. Första gången i mitt liv som jag önskar att jag va min syster. Hon har ju pengar. Dessutom är hon hemma hos mor & far nu, skulle va skönt att hacka lite på pappa för jag är på ett märkligt humör. Det började regna så jag ställde in promenaden. Nåväl, tillbaka till jackan. Den är för fan på rea. REA! Men bara på 10 %. Jag får vänta tills det blir 50 %, det vill säga när alla var slut för länge sedan och jag har redan tappat suget för den. men jag älskar den just nu. Kommer att gå på stan oftare och rycka i den. Jag är så fattig att jag går runt i trasiga skor. Snacka om patetiskt. De skulle kunna slängas, men det är de enda låga stövlarna jag har. Och om jag inte blir kriminell och börjar sno grejer. Not my cup of tea though. Så jag vädjar till allmänheten, skänk en slant. Jag kanske sjunger en sång.

Pappa och jag hade fortsatta datordiskussioner idag. NI kanske trodde att jag redan köpt en. Är ni inte kloka? Detta är en process som tar längre tid än den globala uppvärmningen. Jag har iaf surfat runt lite, och hittat en Mac som pappas krav uppfyller. Han påstår dock att de kostar 20 000. Synd papsi, jag hittade en för 10.615. Hah! Skrattar bäst som skrattar sist.

Nu ska jag googla grejer. Börjar planera för en tatuering jag borde gjort för 5 år sedan, när presentkortet från Madde gick ut. Studentpresent liksom. Tragiskt. Men när jag gör den ska den vara perfekt. Än så länge är den inte perfekt. Jag sänder dock mina tankar till mor min, som ska tatuera bitch i svanken. Madde berättade det. (Tog ni detta på allvar är ni verkligen inte kloka, går ni på vad som helst?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0