Rökning vs Shopping

Åhh, det är så mycket jag vill göra just nu. Kände att min blogg behövde en makeover, men jag måste ju fortfarande hålla mig till rosa. Det blir därför så begränsat i urvalsprocessen, det finns liksom bara två stilmallar som är rosa. Denna och min förra. Jag efterlyser därför någon i min närhet som kan designa en schysst blogg åt mig, som är lite mer personlig. Please, hjälp en stackars korkad, inkompetent tjej.

Jag sitter hemma i min lilla koja och pluggar. Läser böcker och snackar skit, det vill säga det vanliga för en individuell uppsats. Jag hatar dock när man begränsas av ett visst antal ord. Då kan man ju inte sväva ut så enormt. Hittade dock ett litet klipp i en bok här som jag tror många känner igen sig i. Det handlar om rökning, men kan nog adapteras till socker, kläder, skor, sprit -  ja you name it. Mycket av det som finns i mitt liv passar i alla fall in.

Det finns personer som röker, trots att de är väl medvetna om att det är farligt. De röker inte heller av kärlek eller omtanke om andra. Tvärtom röker de fast de vet att det irriterar, kanske till och med skadar andra. En del säger att de ska sluta röka, men de fortsätter i alla fall. De säger att de ska sluta efter nyår. Några slutar verkligen men gör undantag för  möhippor och nyårsfester. Några gör undantag när de känner sig dystra. Vissa gör så många undantag att de tycker det är lika bra att börja röka igen.

Jag har gjort min egen tolkning av denna text. Som en liten konversation med min pappa. Den handlar om shopping, någonting som jag älskar och som han hatar att jag gör.

Det finns personer som som shoppar för mycket, trots att de är väl medvetna om att det kommer bli hål i plånboken. De shoppar inte heller av kärlek eller omtanke om andra. Tvärtom shoppar de fast de vet att det irriterar, kanske till och med skadar andra (det vill säga sin pappa, den stora ekonomen). En del säger att de ska sluta shoppa, men de fortsätter i alla fall. De säger att de ska sluta när de börjar plugga. Några slutar verkligen men gör undantag för fester och årstider med trender. Några gör undantag när de känner sig dystra.(Jag är ofta dyster) Vissa gör så många undantag att de tycker det är lika bra att börja shoppa igen. På heltid.

Ni kan ju avgöra själva vilken tolkning ni gillar bäst. Jag gillar min, för den har ju ett budskap som är viktigt. Om jag inte shoppar bör jag genomgå avvänjning. Dock kan man inte äta tuggummin i stället för att shoppa och bamse plåster funkar ju inte heller. Därför är mitt beroende svårt att kontrollera. Så så länge Pappa Ulf inte har en lösning, måste jag nog shoppa.

Kommentarer
Postat av: Hannah

självklart väljer jag DIN version, vad annars? Dessutom anses ekonomer rent allmänt vara tråkiga, och vem vill vara tråkig? HELTID är bättre än aldrig.
Kram

2008-03-12 @ 19:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0