Påskpladder

Jag kan aldrig hålla mina blogg-löften, inte ens under den kristna påsken. kanske är det för att jag inte är så religiös. Bloggandet uteblev igår, men det har sina förklaringar. Jag hade under torsdagen en fantastisk kväll, som slutade i katastrof. Jag kan nämna att efter en dispyt med John så hackade jag sönder blommorna som vi hade köpt för att ge till hans mormor, skickade sedan en bild på detta spektakel till honom, och satte mig vid köksbordet och pratade i telefon med David till klockan 6. Det hör til historien att jag drack rödvin under hela denna session också. Och när jag var för trött för att komma ihåg vad jag heter så föreslog jag för David att jag skulle åka  med honom och Tony till Danmark & Tyskland. Jag är inte smart direkt, men det kändes bra just då.

Jag spenderade ca 6, 5 timmar med Johns släkt igår. Det var så många sånger som skulle sjungas och så mycket sprit som skulle drickas. Jag avstog dock. Jag trodde jag skulle dö under hela förmiddagen innan vi åkte dit för att jag kunde inte räta ut min kropp, jag gick runt dubbelvikt fram till tre och bara önskade att Gud skulle hjälpa mig under denna misärstund. Jag ville spy, men det gick inte. Långfredagen har nu fått en helt annan mening för mig. Jag ska väl tillägga också att alla på slätträffen hade med sig en present eller blommor, förutom jag och John för jag hade ju choopat sönder dem och lämnat dem i slasken för att möta sitt öde. Men nästa gång ska jag ta med mig den största möjliga present som finns.
Husfest ikväll. Singstar är planerat, men för mig som är tondöv blir det flaskan i stället. Jag har dock mailat till alla mina gäster och berättat att ingen i Idol-juryn kommer att närvara men att jag gärna kan vara lika otrevlig som Svartling om någon skulle behöva en sågning.

Jag har också funderat över min ekonomi. Jag har tänkt ut två sätt att få fram pengar utan att egentligen göra så mycket. Den första är att jag ska låta bilar köra på mig på övergångsställen, där jag alltid har rätten att bara gå. Detta borde generera pengar och om jag bryter ett ben eller två så ska jag ju ändå bara plugga och det kan jag ju göra i sängen. Sedan har vi förslag nummer två. Det är att jag på lördagar ska gå runt med en donationsbössa på torget och få in pengar till min "motståndsrörelse". Därmed får jag spritpeng inför kvällen.

Nu ska jag göda påskharen. Glad påsk.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ok jag fattar att du var jätte arg på John (och han förtjänade det säkert) men vad hade blomman gjort för ont?

2008-03-23 @ 20:13:47
Postat av: Louise

Men carro va hade johns mormor gjort dig?? dont take it out over the old ones.. skulle inte förvåna mig om du går o punkterar pensionärers rullatorer också.. Aaa du står säkert o smyger utanför frälsningsarmén.. Finner inga ord. Shame on you..

2008-03-25 @ 03:40:19
URL: http://freakinblingbling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0