Missförstådd lokalkändis

The moment of truth.
Jag trodde faktiskt att första gången jag omnämndes i lokalpressen skulle det vara för något positivt jag utfört. Inte vet jag, veckans babe eller nåt. Kanske inte så troligt men ändå. David bestämde sig för att lysa upp min fredag med ett mms. Som tur var hade jag fått en förvarning om vad som skulle komma. David, min inte så kära vän, hade fotat en artikel i Frotté där mitt och Johns förhållande tydligen uppdagats.

 Jag citerar:
Vi har också hört att den tidigare macho-killen John Wöyer har gått och blivit toffelhjälte. Någon har uppmärksammat att John blev hunsad till att bära flickvännens kasse. Ja ja...händer den bästa.

Nog för att livet kan vara orättvist ibland, men detta är droppen. Jag funderar på att ringa Frotté och prata om ärekränkning. Må hända att detta faktiskt speglar en del av vårt förhållande. Men ändå. Det var ju min hemlighet att jag är lite dominat. Not any more.

Moving on. Fredagen var fantastisk. Den blev som planerat. Vin efter skolan, och just skolan var faktiskt helt okej. Läraren, en man med rullator, hade verkligen humor. Annars är ju inte juridik på fredageseftermiddagar någon dröm. Vidare, ett besök på Hamnplan med Lillis och Gustav för att senare dra vidare till Wallers. Sedan kom bion. Jag och Gustav är efter denna osams. Han sa att filmen var helt okej. Med en lite småberusad Carro i biosalongen kollade jag och Yasmin på en gråskalefilm. Det enda som färgades var blod. Sweeney Todd var ett sömnpiller som deprimerade mig för stunden. Efter denna två timmar långa film traskade vi vidare till Rindi. Efter det besöket vet jag hur marsmänniskorna kommer känna sig på jorden. Alla stannade liksom upp när vi klev in. Vi kanske inte är de populäraste tjejerna på denna bittra kår. Men med Jacob som höll låda hela kvällen blev den ändå en succé. Dock kommer jag nog inte göra Rindibesöken till någon vana. Åter tillbaka på Hamnplan insåg jag att det vore kul att vara 18 igen. Fredagar är ändå deras dag.
Dagens målsättning
Att göra absolut ingenting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0