Måndagsbloggen

Oj oj oj, jag glömde nästan bort att blogga idag. Och egentligen har jag inte tid, men jag får prioritera. Om jag struntar i att sminka mig innan jag ska hem till Jossan så har jag i alla fall tio minuters bloggtid. Tänk va tiden går fort när man har roligt. Nu har jag inte haft roligt, jag har studerat i skolan. Dock kändes det mer som dagis då vi mest har klippt och klistrat. En poster skulle det bli, så med fotboll som tema och några skrivna notiser samt en målad fotbollsplan gjord av vattenfärg och tippex vart vårt verk färdigt. Det tog många timmar och lunchen uteblev, så mitt humör var kanske inte det bästa. Sen att Jossan, Philip, och Johan hade damp gjorde inte saken bättre. Dessutom levde morgonens mörka stund kavr i mitt huvud. Ingen frukost, inget kaffe för att jag inte hade någon mjölk och det tog 40 minuter att öppna datorn. Urk.

Nåväl, vad är en bal på slottet? Ha, jag ska inte på bal och inte till nåt slott heller. Jag ska snart hem. Till fastlandet. Mysa med min kille på onsdag för att ladda för syster-kväll på Forsen på torsdag. Vi vet hur det brukar gå, massor med vin, tre desserter och en dunderfylla som sitter kvar i kroppen till lördagförmiddagen. (Om jag inte missminner mig så hann jag senast gråta en skvätt också, fastän vi skrattar mest.)  Men det gör ju inget för jag ska ju bara vara ledig på fredag. Dessutom ringde Sandra och berättade att nu när hon har vuxen jobb ska hon minsann supa på en torsdag för att för fösta gången i hennes 28 åriga liv (läs 21) har hon ledigt på en röd dag. Resturangbranschen har allt sina nackdelar, tur då att Vattenfall kom till hennes räddning. Dock kan man ju fråga sig vad hon gör där om dagarna när hon ringer och berättar om sina äckliga drömmar som inehöll mig och hennes chef. Han väger typ 120 kilo och är rödhårig. Undrar om hon tror att det är mitt öde? Men det säger nog mer om henne än om mig. Sedan följs ju lördagen av en husfest som är i en stor organiseringsfas och jag tror den kommer lyckas. Många människor är bjudna. Undrar bara vem som ska städa? John, eller så kommer ju alltid mamma hem på måndag...

Nu har jag bråttom. Jossan kommer lyncha mig om jag blir sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0