Ingen Vindag Visby

Vindag Visby. Utevblev. Fredagen är den obligatoriska vindagen. Eftersom Yasmin tvingat mig till att plugga varje fredageftermiddag resten av terminen är löftet om vin det som ger mig en drivkraft. Men idag uteblev det. Dock för en bra sak. Play-off hockey i Visby. Ett bra sätt att förstå sig på lokalbefolkningen. Jag har gjort en fallstudie.
Konstaterande 1: Till och med när gotlänningar är arga låter de snälla.
Konstaterande 2: Gotlänningar gillar inte fastlänningar. Philip, en klasskamrat, har kallat mig socitetsunge som aldig haft ett arbete i hela sitt liv (detta baserades på att jag inte visste vad Alfa-kassan var) och att vi förstör hans sommar för att vi åker hit (Vi - är egentligen stockholmare och alla fastlänningar går typ under stockholmare) och så vidare.
Konstaterande 3: Språket Gotländska. Upp och teja (tror det va så) betyder upp på tårna. Detta skriker de under en hockeymatch. Jag kan fatta att man säger något sådan under en fotbollsmatch, men på hockey? Det har skridskor. Döööh. Nåja full fart framåt, håll tätt bakåt fattade jag ju i alla fall. Dessvärre förlorade Visby med 1 minut kvar. Dock var domarn full. Det var inte jag. Så i min ensamhet köpte jag en påse chips och kollar nu på en dålig film. Kommer kanske inte komma med på MTV:s bästa sändningstid då Fabulous life of sänds, men ändå. Jag kommer ju i alla fall vara redo för att studera i morgon.

Buona Notte.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Upp och teja? nej carro... Upp pa teja!! (Upp på tårna) Glad Påsk

2008-03-22 @ 18:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0