I Ingenmansland pajar tekniken

Att vara ö-bo är annorlunda. Vår länk till omvärlden är flyg, båtar, datorer och telefoner. Idag har jag inget behov av en båt eller ett flyg. Datorn fungerar. Men telefonen jobbar inte med mig. Varken den fasta linjen eller mobilen. Detta måste vara domedagen. En länk till omvärlden som barbariskt bara tas ifrån mig. Jag vet inte hur jag ska kunna kämpa mig igenom denna "day of horror". Det går ju inte ens att ringa och skälla på någon för att det inte fungerar. Dessa ändlösa motångar.

Nu för att kriftisera det svenska folket. Herregud, vad tänker ni med? Efter att ha kollat på Andra Chansen, där Nordman blev finalist, känner jag lite av avsky för att folk får delta i programet. Jag säger som de äldre, det var bättre förr. När kunniga människor bestämde. Nu röstas man vidare för att man är snygg eller har varit med i Idol. Eller för att man är alla 40-talisters idol. Ja, jag pratar förstås om Herr Crister Sjögren. Som tur var kunde jag kolla på en chick-flick efter detta spektakel, vilket kompenserade hela händelsen. 

Dagens mål är att kolla på så mycket skräptv som möjligt samt att städa. Denna lägenhet, min egen lilla sanitära olägenhet, skall få sig en makeover. Diskbärget kommer att betas av etappvis. Lite som Giro D'Italia. Sedan kommer vi till spänningens moment. Kommer min ICA dammsugare att återigen spräcka proppskåpet eller ska vi få lite renhet? Spänningen är olidlig. 

Arrividerci.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0