En rolig vardag, min vardag!

En snabbis innan Cops. Jag hinner. Jag blogga alltså.  - Vad tänkte ni andra äckel på? - Usch -  Efter telefonsmatal från Madde och David - ja telefonen fungerar igen, thank god - tänkte jag liva upp min egen och andras vardag. Hah, det är ju så kul att jag sitter här i min lilla trea i Visby och garvar för mig själv. Som många av mina läsare vet  - Ja nu är ni många för jag hade en formtopp igår med 30 besökare, det är ju lika många som faktiskt bryr sig om Britney och hon är ju typ känd -  jobbar Madde på Scania. Nu när hon inte längre åker tåg - hon möttes av ett i-landsproblem och missade tåget en dag och bestämde sig då för att leasa bilen av pappa -  ringer hon inte lika ofta, hon behöver liksom inte utnyttja mitt eminenta sällskap genom luren längre, men jag ägnades lite tid idag. Hon började med att sno min bästa öppningsfras -Hej favoritsyster. Rippoff. Kontentan av detta är att jag konstaderade att hon kör runt i en totalkrockad bil, en grön mercedes med pizzapanel, i Södetälje. Det är bara en tidsfråga innan den lokala maffian tar henne och rekryterar henne till bokföringsfiffel  - som om de bokför, men hon kanske kan jobba med intern prissättning, jag menar deras kompispriskultur är ju oslagbar  -  eller att polisen stannar henne eftersom bilen uppenbarligen är snodd av någon lokal blatte. (Får man säga så?) Det ska noteras här i mitt uttalande att jag inte alls har något emot invandrare och att jag tidigare aktivt arbetade för att rekrytera dessa in i samhället. Fråga Sandra och Madde, de vet. Hihi.


Nåja, detta leder till dagens asgarv, sänt som från ovan av David. Hans lilla album på Facebook gjorde min dag. Madde som Modell, något jag verkligen vill berätta om. Vi skulle kunna kalla detta the other side of fashion.
Två helt skilda sidor av min syster, som jag känner båda två.
           

Nu till David - killen som älskas av alla mammor, särskilt min - och vad han kan få oss stackars oskyldiga barn att göra. Jag kan bara berätta att han triggat Madde till att göra saker som vi väluppfostrade barn inte gör. För att skydda källan kan jag inte ange händelsen. Så till alla mammor där ute: Gå inte på allt! 

Sist men inte minst: Fanny min älskade vän. Helt ovetande om sin omvärld på nyårsafton, aftonen då hon klarade tolvslaget men inte så mycket mer, dansade hon vacker i vår matsla hemma i huset. Inte så graciöst kanske, men ack så roligt. Tänk er detta i 6 månader i Rom. Det var min vardag. En underbar vardag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0