En fredag med en plan

Åhh, en vacker dag i Visby. Dagens mål är lunch med fiskpinnar, sedan juridisk översiktskurs till 16.30. När man ändå är i skolan är det väldigt nära till Hamnplans after work, där vinet kostar 29 kronor. Det är absolut atmosfären jag är ute efter dock, inte vinet. Jag lovar. Inte. Sedan ska jag faktiskt gå på bio. Jag och Yasmin försökte ragga lite sällskap igår till vår bio kväll, men vi blir själva. Det gör ingenting, mer popcorn till mig! Och jag lovar er, om jag flyttar till America någon gång kommer jag inte delta i någon korvätar-tävling utan en popcornätartävling. Och jag kommer rocka. Jag tänker främst ha David och Madde som mina referenser för att få delta i tävlingen. Sanningen är den att jag äter popcorn på det mest ograsiösa, okvinnliga sättet som finns. Men jag är stolt. Och skulle jag, mot alla odds, inte vinna tänker jag ändå försöka komma med i Guiness rekordbok i kexchokladätning. En annan dold talang jag har. Efter bion, om vi orkar, ska vi faktiskt gå till Rindi. För er som följt bloggen vet ju att senast jag var på Rindi drogade ju Calle och David mig. Men jag ska ge dem en ny chans. Eller så håller jag mig borta från dem. Kanske att jag kan slänga ner något i deras glas. Det är ingen dum idé. Så nu har jag babblat färdigt om min fredagskväll.

Dagens skryt & tack
  • Vi börjar med skrytet. Av någon anledning så har jag blivit lite blygsam och vill egentligen inte skryta, så jag föredrar att kalla detta skryt för delande av lycka. Marknadsföringstentan kom igår. Jag var sjukt nervös. Jag blev sjukt glad. Jag fick mitt VG, och som grädden på moset, var jag bäst. Stoltheten ligger nu i att jag inte längre enbart läser med mina klasskamrater utan en annan klass plus fristående elever också. Detta är lycka för mig. Sen måste jag ju ge Yasmin ett stort tack som ger mig så mycket beröm. Du är en bra vän.
  • Tack Susanne, Tack Madde. Att ni säger att jag inte är bitter glädjer mig. För en stund kände jag mig lika misunderstood som Britney. Hon är ju dock inte missförstådd utan bara ett psyco. Vad gör det mig? 
Ett citat kan ju vara uppiggande på fedagen:
Do what you have got to do so  you can do what you want to do.
-Denzel Washington

Kommentarer
Postat av: Susanne

Du är snart en kändis. Omskriven i Frotté i veckan som "flickvännen som gjort macho mannen John till toffelhjälte. Go Girl

2008-03-07 @ 13:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0