Återkomsten

Jag vet inte hur jag ska förklara det uteblivna bloggandet. Kanske kan det vara en kronisk bakfylla som påskharen kom med eller kan det vara det otrevliga tentahumöret? Vissa av er tror säkert att jag suttit inne på någon institution efter sönderchoppandet av blommorna. We will never know.

Jag måste börja med att dela ut dagens ros till Sandra Andersson. Hon jobbar ute på skavsta och när jag skulle tillbaka hit till ön igår kom hon fram till mig med mitt boardingkort samt en lapp till väskan när jag stog i en jätte lång kö för att checka in. Det kan man kalla service och en ros ska hon minsann ha.

Det är väl också så att jag borde reflektera lite efter min husfest. Den var en succé. Jag vet dock inte om jag kommer att bjuda in Linn till mitt hus igen för att det va fan i mig popcorn överallt. Tror hon att det är kul att dammsuga eller? Hon har säkert inte lärt det sig ännu. Men jag kan berätta lilla slinkan att det är inte kul. Vet inte om Em eller Sofia heller ska få komma igen för när festen va slut och jag skulle sova var alla sänga occuperade så jag och John fick snällt gå hem till honom och sova. Jag är trött på att ha en walk of shame från min pojkvän varje gång jag är i Nyköping. Så de så.

David ska ha både ris och ros. Bara för att han under fredagen upptäckte att juggefester var underskattade så trodde han att han fick vara klen. Moget David. Du kanske ska sluta hänga med Tony, som uppenbarligen har dåligt inflytande på dig ( dock har de väl bevisat att de inte bangar på sprit) men på min fest så skulle det minsann vara torrt i glasen. Rosen måste väl vara att han  köpte en flaska gula änkan till os. Den smakade bra. Att bero på sprit så skulle varken Simon eller John inta denna näst viktiga livets dryck. Men ser man på, båda agerade klokt och fattade snabbt att på Carros husfest dricker man sprit. Duktiga pojkar.

Nu till den kanske största händelsen. Louise Pack har vandrat omkring på Gustafssons Catwalk i kjol och strumpbyxor. Och lilla gumman, det finns inga utrymmen för förnekelse, jag har vittnen. Ögonvittnen. Det var gärna en Rom kjol som hon satte på sig också, och de kjolarna var inte gjorde att mycket tyg. Ha! Jag visste att det bodde en girlygirl inom henne. Pink Power sister!

Åhh, måste ju även lyfta fram påskharen. Hon var fantastisk. Shotrace, en fantastisk utstyrsel, godispåsar. Som lite insideinformation kan jag berätta att hon skulle skippa godiset och ge alla en varsin kondom. Dock googlade hon påskharen och upptäckte att hans uppgift var typ befruktning. Bra val Mia. Påsharens högsta råd har nominerat dig till bästa hare 2008. Jag som häxa sitter med i rådet och kommer att rösta på dig.

Efter alla dessa besrättelser tänkte jag avsluta med en sång. Festen i lördags var spritfest/singstarfest. Till och med Jim svängde loss. Jag stog över men tänkte nu framföra en egen verision av blinka lilla stjärna. Den handlar om mina vänner Linn & Em.

Slinka lilla slinka där
hur jag undrar vad du är 
Sällan lockar du min syn
lik ditt slinkande i skyn 

Slinka lilla slinka där
hur jag undrar vad du är

När du slinkat så sol gått ner
strax du kommer fram och ler
Börjar klar din slinka gång 
slinkar slinkar natten lång

Jag gjorde mitt bästa. Förstår ni nu varför jag aldrig ställer upp i Singstar. Dock förtjänar mina småslinkor en egen sång.

Nu till några bilder från festen. Samt så måste jag tacka Madde för att hon lyckades ordna vickning till min fest. Hon fick en stängd pizzeria utan hemkörning att baka 10 pizzor och köra dem till mitt hem. Vad säger detta om Madde egentligen? Bra förhandlare eller alldeles för frekventa besök på Cosmos? Bra gjort i alla fall.
Ett glas champagne. Jag drack bara några så jag fattar inte bakfyllan!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hade verkligen velat se Lollo i kjol. Vekar varten kul fest. Thailand är varmt och vi har förgyllt vår semester med ett sjukhusbesök då
Hannah har lunginflammation

2008-03-28 @ 09:12:39
Postat av: Sofia

Men Carro, jag va trött, dessutom blir jag alltid utsatt för å stå bredvid dig och din pokjvän när ni ska pussas så detta va min hämnd!!!

2008-03-28 @ 21:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0