Tentanerver lugnas med bloggande

Jag älskar det stressade samhället vi lever i. Det genererar nämligen bra uppfinningar. Idag är jag, kanske inte salig, men nöjd med att ha framställt min kvällsmat på 1 minut och 30 sekunder. Gorby's var det som stod på matsedeln. Ingen kulinarisk upplevelse direkt men behovstillfredsställande. En cola light till det och så har du misärkonceptet. Detta späds även på med tentan i morgon. Dock har jag hållt känslorna i schack och besparat min omgivning hysteriska utbrott. Även Madde. Thats new.

Efter många långa dagar har jag nu bestämmt mig för att helt ägna mig åt TV:n. Cops har ju börjat. Jag måste liksom ägna mig av denna typ av aktivitet. För om jag ska vara ärlig så kryper det i hela mig. Hela jag skriker efter att få shoppa. Och med vetskapen om internetshopping behöver jag en tvångströja. Men efter tentan i morgon ska jag unna mig ett och annat trot jag. Känns som att det är dags. Dock blir det lågpris på grund av den rådande pengasituationen. Kanske ska testa H&M. (Herregud, sa jag precis det där) Men jag får ju "lön" på måndag.

Även en annan del av mitt matriella liv har en känning efter uppfyllnad. Jag tror att jag vill ha en kamera. En bra. Dock har just denna typ av vara en liten sämre historia i min familj. När jag bodde i Rom fick min kameranvara med om ett och annat. Det resulterade i att man bara kunde ta svartvita bilder, och att hela fronten ramlade av. Funkar med andra ord sådär just nu. Pappa skaffade sig även en ny för några år sedan. Men den tappade han i vattnet när han åkte kanalbåt i England. Hihi. Detta är dock inte den dåliga sidan av historien. Detta är den bra. Kvinnorna i familjen Gustafsson älskar nämligen när pappa Ulf gör bort sig. Dock skyller han alltid på oss när något sådant händer. Han skyllde denna gång på mamma, jag tror att det var för att hon pratade med honom när han tappade den. Jag och Madde fick ingen skit för just detta eftersom vi befann oss i ett annat land, annars går vi aldrig säkra. Madde hade säkert en när hon bodde i Chile, men där blev den säkert snodd, det är ju ett sånt där u-land. Och där har de ju inga pengar.



I huvudet på Gustafsson

En liten fundering: u:et i u-land, står det för ute? Refererar det då till mode? För jag måste verkligen anta att i:et i i-land står för inne. Kommentarer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0