Städmani & Alla Hjärtlösa människors Dag

ÅÅhh en sån dag. Flippade totalt i morse och insåg att jag levde i en sanitär olägenhet. Jag dammade, dammsög och skurade golven. För en gångs skull välte inte skurhinken jag fått av min mamma. Vid alla andra tillfällen har jag haft en amazonflod i något av mina rum eftersom skiten från ÖB inte står pall. Handla aldrig på ÖB mina vänner. Man blir lurad. Och till råga på allt, på hallgolvet gick det lite för fort så jag stänkte på mina fint uppradde skor. De beiga, mina älsklingar, som är i skinn såg ut som genetiskt felaktiga zebror. Ville bara gråta. Satt och torkade med en handduk innan jag insåg att jag kan inte göra något mer än att vänta och senare se resultatet. Spänningen var som VM finalen i fotboll. Mitt lag vann, skorna är inte längre fläckade. Jag måste ha köpt kvalitetskor. Det du papsen! Men the top of the iceberg är helt klart att varje gång jag dammsuger går det proppar. Som ett fyverkeri på nyår. Idag trodde jag att det inte skulle hända. Inte en lampa tänd, inte en maskin igång. Jag trodde verklligen jag hade klarat det. Men nej. Nu försöker jag förjäves med min manlighet, byta proppar i mörkret i hallen. Ingen respons. Mamma säger att jag ska slänga dammsugaren, men inhandlandet av denna var ju ett stort steg till mitt vuxna liv. Dessutom kostade den bara 399 på ICA. Ett kap hallå. Övriga maskiner kostar ju typ 1000 spänn. Fattar ni vad jag kan göra för 600 kronor? För det är ju vad jag tjänade på att köpa den på ICA.

Funderar även mycket på Alla Hjärtans Dag. Vilket trams. Vilket patetiskt par behöver en dag om året för att vara extra kära? Om det skulle vara som typ jul, då man verkligen får många presenter, då skulle jag verkligen gilla dagen. Men allvarligt, blommorna dör och chokladhjärtana man får gör en bara tjock. Detta kan jag stolt konstatera fastän jag har pojkvän. Dessutom lever jag i ett distansförhållande och vem fan betalar 300 för att någon ensam och missanpassad snubbe på interflora ska leverera tre röda rosor som ska symbolisera ens kärlek till någon annan. 300 kan jag ju shoppa bra grejer för.

Var ute på stan idag och sög i mig lite vårkläderinspiration. Jag måste skaffa ett jobb om detta ska gå vägen. Garderoben har massor med plats kvar som måste fyllas. Det sk ju vara jämnställdhet även i denna. Att beror på jämnställdhet, så står maten på bordet nu. John är en pärla. 

Skulle vilja skriva XO XO Gissip Girl, men även jag har självinsikt. Jag är ju bara jag. En bitter ö-bo. No more, no less. 

Kommentarer
Postat av: Susanne

vännen håller på och gör löner till dig också men, tror du ska investera i en ny dammsugare dina modeorgier räcker den nog inte till.

2008-02-13 @ 21:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0