Internetshopping & Hemmabio

En dag i stormens tecken. Kommer inte våga gå utanför dörren för jag tror att jag kommer flyga iväg som en vante. Morgonen resulterade i sovmorgon. 10.00 ringde klockan och då var det dags att gå upp. Sängen känndes stor, John har nämligne åkt hem. Enda fördelen är att mina konstiga tankar får mer plats i mitt huvud nu.

Kom och tänka på ett telefonsamtal från min kära vän Tessan för någon vecka sedan. Måste säga att hon har ett annorlunda sätt att bry sig om mig. Samtalet avslutades nämligen med att hon berättade för mig hur praktiskt och otroligt roligt det kunde vara att internetshoppa. Enda fördelen med Gotland är att det faktiskt inte går att shoppa hur mycket som helst!  Hur kan hon uppmana mig till att testa nätshopping? Jag är ju som student numera expert på window shopping, jag behöver verkligen inte windows shopping. Detta är ju samma sak som att någon skulle råda mig till at skaffa ett kreditkort. Då skulle alla skor och alla väskor bli måste-ha i stället för vill-ha. Tack Therese för att du uppmanar mig till ett liv av kaos. Du kan vänta dig ett argt samtal från mor eller far. Men jag gillar dig kanske ännu lite mer nu, skönt när man får nya inputs till shoppandet.

Kvällen igår kunde inte varit bättre. En underbar uppfinning som kan få alla hemmabiosystem att slänga sig i väggen kom nämligen till hemma hos mig. Jag och John laddade ner en film vi skulle sett på bio senast jag var hemma, sedan la vi oss i min underbara säng och byggde ett litet podium med kuddar som vi ställde hans dator på. Lite godis och ett täcke sedan var man i hemmelriket. Kids, try this at home.

Denna dag förväntar jag mig inte så mycket av. Tenta-plugget ska sätta igång och tack vare stormen känns det okej, för jag vill verkligen inte gå ut. Spritintaget får vänta tills i morgon, kan ju vara bra. Fredagar är ju dagen som blir fel ibland...


Kommentarer
Postat av: John

Jag har redan börjat skissa på en liknande grej till min säng så att vi kan ha filmkväll på nästan samma sätt när du kommer hem. Saknar dig mitt hjärta!

2008-02-15 @ 14:48:15
URL: http://johnjohns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0