En rosa gummibåt

Lördag kväll. Jag zappar mellan CSI och Titanic. Vilket liv, vilken tjej. Allt jag kan tänka på är hur roligt alla har i Nyköping. Jag vill också lyssna på någon kille som visslar. Mange something. Mia tyckte jag skulle skaffa mig en kanot och börja ro. Men ärligt, om jag ska investera i ett färdmedel från ön till den riktiga världen vill jag se pengarna som välinvesterade. Jag började tänka på flygplan, färjor, en yacht. Men tack CSN, jag har kanske råd med en gummibåt. Kanske. Hoppas att den finns i rosa. Jag ska vakna i morgon och skynda mig ner till Lekstugan för att köpa en båt. En rosa gummibåt som tar mig härifrån. Dagens i-lands problem är helt enkelt att jag längtar till Nyköping, jag längtar hem. 

Dock har dagen varit mer stimulerande än vad jag hade trott. En hockeymatch i Visby kan verkligen göra susen. Nu är det dock så att jag som trogen medgångssupporter till den enda hockeyspelaren jag känner, det vill säga Johan, var tvungen att bytt lag att heja på. Han bytte lag, jag bytte lag. Detta är ju ett sportögonblick som liknar Maradonas välkomnande i Italien efter att han sänkt dem i VM för en herrans massa år sedan. Jag kommer nu bli ratad av Sudret för all framtid. Men gjort är gjort. Heja Visby Roma!  

Nu hoppas jag snart att John blund ska komma och hälsa på. I morgon hoppas jag på att kunna läsa till sidan 40 i Kotler. Sedan ska jag skriva en liten rapport om Ferrari. Ah, en sån bil vill jag ha. Undra vad som krävs för att de ska göra en rosa. Men jag har ett argument till dem: Grabbar, think outside the box. Bäst att jag börjar spara. Man vill ju liksom inte låna från Botox kontot för en bils skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0