Ångest

Nu är ångesten här. Jag hade förväntat mig den på torsdag, men den kom redan idag. Den ökända tentaångesten. Så nu behövde jag ventilera, men jag orkar inte prata med någon i telefon, för jag blir bara otrevlig när jag är på detta humör. Den kanske värsta biten av ångesten är att den nya Elle tidningen ligger vid micron och skriker efter att bli läst. Men jag kan inte, får inte, VILL! Jag tänkte dock snabbköra igenom den under pauserna i Gossip Girl för att sedan läsa den ordentligt i sängden lite senare. I lugn och ro, kanske tända ett ljus och bara försvinna in i modets värld. Tjock är den också och självklart är Trendbibeln med i detta nummer. Önskar att tentan var på Elle i stället för den galna professor Kotler. Vem fan kommer på att man ska skriva en bok på 729 sidor med bara begrepp som man droppar hela tiden? Sedan ska en stackars student i sverige lära sig alla dessa. Ohumant.

I bomullshuvudet idag

Det var länge sedan jag omnämnde min hor-bok. Har kommit en bra bit på vägen och språket och detaljerna blir varken vackrare eller färre. Jag är helt förvånad över författarens sätt att uttrycka sig. Hoppas hon skriver under falsk namn. 

TV-gudarna spelar mig ett spratt idag också. Det är Gossip Girl, Brothers & Sister samt Champions Leauge fotboll. God have mercy on my sole.  Vem gör så?

Jag återkommer förhoppningsvis ikväll eller i morgon med nytt mod eller sämre humör...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0