Fredag är just nu en ensam dag

Det är fredag. Det känns som att jag har mycket att göra, men det har jag ju inte. jag är dock sällskapssjuk så in i helvete. Vet inte varför. Kanske är det för att jag verkligen borde plugga men inte alls har någon lust. jag och Jossan skulle ta en promenad idag också vilket förmodligen hade gjort mig gott, men hon är försvunnen och svarar inte på mobilen. What can I do? Ah, jag gör som vanligt, kollar på tv och är bitter i min ensamhet. Men det är så fint väder ute så jag vill inte bara sitta här och glo. Bäst för henne att hon ringer snart. Jag känner mig lurad.

Tänkte passa på att ge dagens ros till min mor, hon är så snäll och hon gör mig så glad. När vi pratade i telefon förut fick jag lite hemlängtan, det vore skönt att bara åka till Fruängsgatan å bli bortskämd. Dock skulle väl pappa hacka på mig tills min hjärnsubstans flyter ut på golvet. Så jag tror jag stannar på öjn.
Under bloggandets tid nu och ett desperat försök att ladda upp en bild på mitt kära hus ringde Jossan. Det var tydligen Patrik som hade tagit upp hennes tid. Tvi. Men han ska vara borta ett tag nu, så jag gläds ändå.

Jag har dock haft lite tur idag. David ringde, vilket alltid gör mig gott. Skönt att veta att han lever och umgås med Puff (dvs Tony) och att han inte slutat dricka sprit ännu. Väntar med spänning på att han ska få arslet ur vagnen och komma hit och hälsa på. Mycke löften från den karln, alldeles för lite action. Vi samtalade lite om städning också, han undrade om jag inte hittat någon polack ännu som kan göra skitjobbet. Tyvärr inte, CSN tillåter inte de utgifterna, man har ju liksom tur som har råd med tandkräm nuförtiden, så jag tänker bara låta alla smuts omfamna mig i mitt hem. Han berättade dock att detta inte brukar fungera, han har testat, men jag måste ju kolla om det funkar på mig. Lever man på existensminimun kan man ju leva ohälsosamt också. Jag duschar ju i alla fall. Än så länge. 

Nåväl, nu ser jag fram mot en bal på slottet. Dock handlar min bal om att jag behöver dricka sprit och glömma att jag måste plugga. Jag orkar inte!!

Hittade ett citat idag som jag gillar och tänkte ta med mig genom livet. 
Önskar dock att jag läst detta när jag var liten. 

Det är ohälsosamt att betrakta sig själv genom andras ögon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0