Budgethimmel

Värdsliga problem på kartan idag. Karma har slagit till. En förkylning är på väg, som jag ska försöka dämpa med lite vin senare i kväll. Sen har ju fröken fått shopping issues. Okej, jag kanske översteg min årsbudget första månaden detta år, men nu är det som det är. Ekonomin är inne i en svacka, och det lär jag också vara snart.

I veckan har jag och Johan ljugit ihop en sensationell stipendieansökan, och jag måste säga att jag är riktigt stolt. Som Johan hade sagt "såhär nära 50 loppor har vi aldrig varit". Sanning med modifikation. Hade jag inte shoppat hade det lätt suttit betydligt mer än så på mitt sparkonto. men vem bryr sig. Det där med att spara är överskattat, och jag är ju inte ens nära pensionsåldern så live while alive säger jag.

Nu åter till dilemmat. Kölden i sverige har ju attackerat. Jag förfryser snart. och min vinterjacka är jätte varm, men kanske inte så kvinnlig. Så vad ska jag göra? jo jag borde köpa en ny. Och en jacka köper man på lava om man bor i Nyköping. Så för att ha värme i min kropp under denna troligtvis kalla vinter så ska jag bli 4500 kronor fattigare. Jävlar vilken felkalkylering. tur att jag fyller snart.

Ett annat shoppingproblem är att ALDO shoes vägrar finnas i sverige. Så jag mailade till huvudkvarteret och fick svaret att jag inte ens kan shoppa deras skor online. Men va fan liksom, kan inte en stackars människa ens få ett par skor. jag har insett att alla de skor jag köpte i somras inte komemr funka i vinter. Nu måste det köpas nya. Snacka om att det blir mer och mer mörkt på min bugethimmel.  



För övrigt så är jag åter människa. Jag säger inget annat än att frisyren sitter där den ska.


Kommentarer
Postat av: Susanne

kräver en update nuuuuu:-)

2009-10-29 @ 10:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0