En lantis goes Peking, Ingarö och Fågelbro

Att flytta kurvor idag är inte så roligt. Ränteberäkningar hit och dit liksom. Allt detta resulterade i en äcklig lunch, en städning av Johns frys samt ett avsnitt av Life. Det var dock refreshing. Nu längtar jag mest tills dess att John kommer hem så vi kan göra Bagaregatan 14 beboligt för det är förbaskemig grejer överallt. Det ska bli kul att se golvet igen. Jag kommer även rycka fram dammtrasan för att svarta möbler har sin downside i att allt damm syns. 

Jag hoppas dock på en bra måndag där de sista resterna, från lördagens vindrickande på Ingarö, ska lämna min kropp. Man kan ju hoppas på det bästa. Fick även en ny vän under helgen. Han heter Texas och är en hund. Vilken ras det är vet jag inte, men vi bounda enda tills vi skulle sova. Han drog när jag piffade till mig inför sömnen. Nämnvärt i sammanhanget är väl att socitetskärringarna på Fågelbro golfklubb skulle säga - vilken sort är det där då? när de talar om hundraser - de har nämligen investerat mer på ansiktslyft och fettsugningar än allmänbildning, men det verkade som ett självklart val för dem. Själv såg jag ut som den lantis jag är när när Systrarna Gustafsson äntrade en värld där en sosse aldrig varit. Men dock gav mig min lantislook sommarens uttryck: För er som inte vet, det är såhär man är casual i LA. Ingen kommer säga emot mig. 

Shoppingresan i fredags var mycket trevlig. jag lämnade pojkarna på ett Café och begav mig därefter till fyra gallerior. Jag kom hem med lite mer än planerat, men jag antar att jag får spara in på annat håll. Mat kanske, för va jag vet så har jag fortfarande ett fettlager att ta av. Enligt beräkningarna så räcker det utan tvekan fram till hösten 2014. Dock kanske man kan tappa nåt kilo i sommar då en del av min lediga tid från banken kommer att spenderas på Skeppsbron 11. Samma ställe hoppas jag även på ska generera mer pengar att investera i samhället (läs konsumtion av kläder och skor). Ni kan hitta mig i "den snygga baren" där jag och endast selektivt utvalda människor kommer att stå. Förvänta er inga socitetstanter så länge jag är där. Dock inte på grund av att jag ser dem som konkurrens, snarare för att man faktiskt måste ha fler än 17 hjärnceller för att jobba i en bar. (OBS! Om man inte bor i Frankrike). 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Nu får du väl allt ta och uppdatera

2009-05-25 @ 15:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0