Shoppa för Sverige

Efter en vecka med nationalekonomistudier har jag funnit det ultimata argumentet om shopping, som inte ens pappa Ulf kan säga emot. Jag kanske kommer bli kvinnan som tar oss ur den ekonomiska krisen. Och allt genom att hett enkelt vara mig själv, det vill säga göra precis det jag tycker om mest och det som bär med sig lycka som inget annat. Jag kan alltså nu shoppa obegränsat och ingen kan stoppa mig, inte ens Pappa.

Detta är argumentet. För att staten inte ska behöva göra injektioner i ekonomin (som främst krävs för att människor sparar mer) så är konsumtionen nyckeln till frihet. Det vill säga, alla buffert föreläsningar givna av Ulf Gustafsson i mer än 23 år har inga som helst belägg. Det är hans buffertar som förstör den svenska ekonomin. Så det vi nu ska göra, och framför allt jag, är att stimulera ekonomin så att nationalinkomsten (Y) växer. Och mitt bidrag är shopping. Kläder (helst svenska), skor (tyvärr svenska, skulle gärna köpa Louboutin varje dag, men det har inte kassan utrymme för ännu). 

Om det så krävs så kan jag till och med med vedertagna formler visa på hur den här ekvationen (beskriven verbalt) är idiotsäker. Så nu finns det bara en sak att göra kära svenskar, sälj allt ni har hämta alla besparingar på banken (eftersom de ändå erbjuder skitränta i dagsläget), köp det ni vill och så lever vi lyckliga i alla våra dagar. Fantastiskt! Jag undrar varför ingen, och nu menar jag ingen, har upplyst mig om detta tidigare. Ni kanske inte förstår alla kamper jag har gått igenom för att motivera min shopping, jag har gömt påsar och emellanåt har jag sparat för att det passar sig i herr Gustafssons ekonomiska synsätt. Men ack så fel han hade. Om inte det här är värt Nobelpriset så vet i fan varför man ska fortsätta dela ut det. 

Nu ska jag göra mig klar för min shoppingresa till Norrköping. Lyckligare än någonsin. Jag ska avsluta kvällen med lite italiensk mat, någonting som även det stimulerar ekonomin. Jag kanske ska beställa en extra rätt, bara för att det är bra för landet. 

Njut nu av spenderandet!

Med vänlig hälsning 

Er framtida och oersättliga Riksbankschef 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Yes Carro till Riksbanken. Jag försöker också shoppa mig ur finanskrisen.

2009-05-08 @ 17:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0