En vecka i sverige

Nu har det gått en vecka sedan jag kom tillbaka till The land of the great. Så mycket jag har hunnit med. Jag äter numera ara kött - jag kan kallas en militant köttätare. Och det känns bra faktiskt. 

Jag har sakta men säker börjat flytta in hos John, jag fick en garderob och 8 klädhängare. Han känner mig kanske inte så bra trots allt. jag är pank men har ändå funnit ro i kroppen och börjat shoppa. Jag slipper numera hårdbevaka gina tricots hemsida - jag går bara till affären. Jag hittar kläder överallt, men jag hittar fan inga pengar. Det suger.

Jag försöker lära mig lite om samhällsekonomin, det vill säga att jag försöker plugga makroekonomi. Det går kanske sådär. dessutom har verkligen Alla riktiga jobb så ingen ringer och erbjuder mig kaffepaus. det suger ju faktiskt också.

jag har även varit på körskolan. Nu återstår bara en handlearkurs och en prutning ala Ulf Gustafsson och sen kanske jag finns på vägarna. Läskig känsla. Kanske mer för er än för mig. 

Inga övriga rykten om mig ar dykt upp, som jag hört i alla fall. det känns ju bra. Skulle gärna blogga mer, men nu kom min älskling hem med Thai-mat. Första gången ag ska äta någonting utan kött. Får se hur det går, jag får ta igen det lilla snesteget med en blodig biff i morgon. 

kanske ska nämna att jag ska bege mig till Peking på fredag för en dag med shopping och en trevlig middag med vänner. Jennica och Niclas är värdparet, John är chaufför och jag är tjejen med ett glas vin i handen som somnar i bilen. Underbart. på lördagen gör jag ett gästspel i Stockholms skärgård. Bjurkells är värdparet, så jag förväntar mig opassande kommentarer från Roffe, extremt mycket Hof (som om det är något jag egentligen dricker) samt en massa oförglömliga historier. för är det nått jag vet så är det att man aldrig kan vara förberedd när man ska träffa Mia och Roffe. 

Saludos! 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Undrade just var du tagit vägen. Du kan alltid fika hos Jim och mig på kontoret när du har tråkigt.

Har ej heller hört några nya rykten om dig.

2009-05-07 @ 10:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0