Jorden skakade - kände ni??

Kände ni hur det skakade? Om inte så vet i alla fall parisarna hur det känns när Carro drar på sig löparskorna och ger sig ut i parken för en första joggingtur sedan jag kom till Frankrike. Jag svär att Frankrike sjönk nån meter. Jag blev även förvånad över att ingen ringde ambulansen så ansträngt som jag andades, det såg säkert ut som att jag hade brutit ett ben eller nåt också för själva löpstilen vid extrem ansträngning är inte speciellt graciös. 

Nu ska jag berätta om min piss-vecka. Allt går fel, lärare ger mig fler och fler uppgifter, när jag har final exams kommer jag veta ca 2 veckor innan de är och människor som går på piss-skolan har inte lärt sig orden respekt för andra eller vara klar i tid/deadline. Som tur är finns Ben&Jerry glass till det förmånliga priset av 6 €. Som fattig student köper jag detta för att göra mitt liv roligt igen plus att det är så extremt dyrt så jag kan inte grisa i mig det ala Carro stil. Jag äter alltså numera godsaker med stil. Typ. Min andra åtgärd för att bli på bättre humör är att inte gå till min franska klass i morgon för att den börjar 08.00 och jag planerar att bli snudd på medvetslösfull i kväll. Vi planerar en fest i lägenheten, vi får dock se hur det går med detta för vår smått aggressiva hyresvärd kommer och hämtar den obscena hyran idag och han skulle mer än gärna kasta ut oss om vi hade fest. Vi får inte ens ha vänner i lägenheten utan att han börjar leka 20 frågor för att veta om de bor här. 

Nu ska jag ta en liten dusch i det något klorerade vattnet för att sedan ta en liten tupplur i min något trasiga säng. Kvantitet inte kvalitet va det de gick på när de köpte sängar till lägenheterna. Fråga John, han vet. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0