Tragique

Så, nu är det fyra dagar kvar i Paris. och vad gör jag? Dricker vin i solen och njuter av tillvaron? Skulle inte tro det. Jag sitter inne och pluggar, det är kallt ute och jag är så uttråkad så jag dör. Jag tar paus var femte minut och googlar dyra saker som jag inte har råd med. Men va gör väl det? 

Jag försöker även läsa ett dokument på engelska, skrivet av en fransman (en lärare) och det är ibland obegripligt. Jag förstår varför fransmännen är de enda som tycker om fransmän. De är fan inte kloka och det borde vara ett brott för dem att vara patrioter för det här landet är helt galet. Så en av mina två tentor på måndag kommer delvis vara oförstålig, inet på grund av bristande kunskap utan på grund av lärarens inkompetens inom ämnet och på det engelska språket. fan min egelska på nationella provet i högstadiet made more sense than this.  

Gårdagen flöt förbi smärtfritt, förutom en liten incident i mataffären. jag ville nämligen spy på varenda hylla jag såg för jag är så otrligt trött på den ensidiga kosten jag äter här. McDonalds känns helt plötsligt som världen mest kulinariska upplevelse. Så jag begav mig dit för en romantisk fredagsmiddag för en. Som desster vräkte jag även i mig lite Ben&Jerrys glass. Det va den enda ljuspunkten i mitt liv igår. 

Nåväl nu ska jag tillbaka till den ekonomiska världen med alla problem Kina har med sin urbanisering. Sedan ska jag väl fördjupa mig inom den extremt stora konflikten: hur påverkar buddismen affärsrelationer i Asien? Och det här är den intressanta delen av min dag.  Tragiskt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0