Lögner vs Löften

Ho ho ho. Det var väl ett fyndigt namn på dagens Cops. Som jag har längtat. Hela helgen var bara ett virrvarr så nu har jag landat i soffan. Fredagen spenderades till hälften med familj och till hälften med vänner. En Gustafsson after work slutade med två flaskor vin delat på våra fyra kroppar. Det är ju bra att ta tidiga fyllor så man hinner plana ut. Jag ska lära John det också för han kunde inte kontrollera spriten i fredags. Han uppger Tobbe som motiv. Dock är jag mer imponerad av Tobbes spritintag än av Johns. Jag var nämligen en vettig flickvän och vallade John hem över storgatan innan allt spårade ut. Säkra källor säger mig nämligen att Madde blev så full att hon lämnade en stackars Marcus ensam i den stora staden Nyköping, såklart för att hon hade shottat. Fattar hon inte att hon inte pallar starksprit. Drick dina 53:kronors Hof i stället Madde. En annan säker källa uppger att Jimmy Sandqvist var i typ liknande tillstånd när han trillade hem runt 03 i lördags morse. Han hade bara druckit några öl. Lögner, dessa lögner.  

Nu kanske vi ska reda ut lördagen. Vi tackar Johns mamma Karin för mycket. Främst för att hon gav mig Kristian som bordsherre. Det serverades nämligen något kräftstjärtsjoks till förrätt. Krämer och skaldjur? Not my cup of tea.  Kricke däremot la upp en strategi a la FBi för att lösa mitt dilemma. Han åt halva sin, sen bytte vi, sen när den va tom bytte vi igen. Jag behövde bara stoppa ner min förrättsgaffel i den lilla skålen och sen va allt klart. Vad har man vänner till? Eller ska vi kanske kalla honom min hjälte? I övrigt så fortlöpte kvällen med en hejdundrandes massa underhållning, mycket sång. Jag tnkte uppträda, men det kändes som att jag inte ville lämna alla andra i skuggan av min eminenta talang. Så jag lät det vara. Allt avslutades med den bäst utrustade baren i mannaminne. Dock var jag kanske kvällens toffel som tyvärr influerade John till att bli en tråkmåns, men att känna tentaångest och veta att man bara har en dag kvar till tenta är inte direkt en spark i baken när man är på fest. 3 timmars sömn var kanske inte heller den bästa grunden för mitt partyhumör. Men det var en bal på slottet, så jag är mer än nöjd. Löften om att jag skulle vara snyggast på festen sprack dock redan innan jag gick dit, Jag har tydligen för mycket fett i armhålorna som pajade hela klänningen. men själva klänningen var i särklass snyggast, dock kände jag mig som en missfärgad falukorv stundtals. Löften, dessa löften.

Nu till dagens Gotlandsfakta. Löpet på Allehandan var: 400 såg traktorrace i regnet. Fattar ni? 400 pers kollade på traktorrac i spöregn. Ska jag skriva det en gång till så att ni fattar den misär jag lever i? Traktorrace! Inte ens fotbollsderbyn, många utav hockeymatcherna eller typ kallis vecka 29 har så många åskådare/gäster. Det var ett traktorrace. Jag ska försöka smälta detta nu och gå vidare. Men jag har nog bestämt mig för att ta mitt lilla propellerplan till nypan på torsdag och kanske bara slappa, snacka ekonomistyrning och räntabilitet med Madde och farsan samt eventuellt jobba på världshändelsen GT. Vad gör man inte för en pojkvän och lite slantar? ( Detta utan inbördes ordning ). Så numera veckopendlar jag Visby-Nyköping. Det var ju aldrig min plan eftersom nu ockerpriserna på biljetter gått upp till 370 kronor. Det va ju typ va de köpte in planen för. 

Nu återgår jag in i min soffdimma och till mitt äckliga kalkvatten som jag blandar med några godisar som jag okynneshoppat. Allt för att hålla armhålsfettet på plats. 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vad tusan är armhålsfett?? En håla är ju ett hål och kan ju inte vara fett eller??

2008-09-08 @ 22:26:33
Postat av: Carro

men för sjutton Susanne, det är ju fettet som sitter mellan armhålan och bröstet. jag ska visa när jag är hemma!

2008-09-08 @ 22:55:48
Postat av: Sankan

Jag lovar, det var bara ett par öl.. Man kan bli vimsig av det oxå.. Och världens toffel, bara att instämma. Men men, vi som höll igång hade det super duper kul

2008-09-10 @ 19:24:41
Postat av: Sofia

Jag är så tacksam för din blogg, d ska du veta Carro!!

2008-09-10 @ 22:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0