Mitt hår är grönt - mitt liv är över

Om man spenderar en helg i soffan så är man pigg och lite mer kry en söndagsmorgon klockan 09. detta är mitt liv. Som den tråkmåns jag är har jag bara softat hela helgen. vad har hänt egentligen? Förr i tiden tog jag alla chanser som bjöds till att dricka sprit, nu är jag inte ens en toffel, jag är värre än så. Men jag är i alla fall frisk. Jag försökte ta tips från Jossan igår och dricka ett glas vin i soffan och mysa, trots ensamheten. men allvarligt, vin när man är själv smakar bara surt. jag tror vin ska drickas i grupp. Nåväl, Jossan det lilla dampbarnet bestämde sig klockan 22.40 att hon skulle ge sig ut i nattlivet. En timme senare sov jag. Jag är glad över att hon inte kan påverka mig. Då hade jag säkert varit sjuk och bakis idag. 

Jag kanske har glömt att berätta en sak för er läsare. Dagens sanning är att jag har fått grönt hår. Kalkvatten och gamla ledningar i ett hus kan ge blondiner gröna nyanser i håret. ja om man bor på Gotland ja. Så ni övriga 96 % av befolkningen behöver inte oroa er. Känns inte detta som det värsta bakslaget i mannaminne? Jag är ju bitter i grund över höst och vinter på Gotland och jag kanske förtjänar en dänga av Gotlandsguden, men fan grönt hår det är bara ren elakhet. Vilken bedrövelse. Tror inte att jag kommer bli Gotlands mest kända lobbyist efter detta.

Tänkte låta fettet röra lite på sig idag också. En promenad i höstblåsten känns alldeles lagom. Blåser det så mycket som jag tror så tar det väl 5 minuter att blåsa till Slite. men det blir väl en längre väg tillbaka. En tvådagarspromenad uppskattningsvis. Men det kan rumpan behöva. Det är ju synd om jag ska behöva flytta till Frankrike och bli den fetaste kvinnan i Paris, redan innan jag börjat äta croissanter. Måste för övrigt skriva ett brev till skolan där jag rekommenderar mig själv till att få åka, funderar på att bara skicka en bild och betygen. Det är väl bättre än bara en massa svammel om hur bra jag är och hur mycket jag kommer utvecklas. Bilden kommer såklart vara grovt retuscherad, så va inte oroliga, jag skickar ju inte en rättvisande bild på mig själv. Jag är inte tokig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0