Bittervecka eller fnittervecka?

Eftersom ingen vill prata med mig och Cops börjar klockan sju så har jag ca 26 minuter att slå ihjäl. Därför tänkte jag blogga. Vi närmar oss en bittervecka, med bara plugg. Hade jag enbart vara tvungen att plugga internredovisning så hade jag inte surat ut fullt och helt men när oganisationsarbetets färdigställande hänger över mig likt ett grått moln så suger faktiskt livet. Men jag antar att folk har större problem. Dock är dessa extremt vitala för mig.

Helgen, som vissa utav er vet, spenderade jag på Fik@. I fredags var jag så extremt nervös att jag va tvungen att vara på plats runt 16.30. Jag lugnade dock ner mig runt 19 och insåg att det mesta satt i ryggmärgen. Att vara servitris är tydligen som att cykla. I övrigt så flöt kvällarna på och jag tror att jag skötte mig. Den enda incidenten var väl att jag glömde en och annan pryl och att Jim Merkell drog en springnota. Men det va ju inte mitt fel. vem ska dricka treorna egentligen Jim, du eller Elin?

Efter en ganska lång arbetslördag begav jag mig till Tellus. jag minglade runt bland folket som en stinkbomb eftersom jag inte var förutseende nog att ta med mig andra kläder n de jag jobbade i. Tur att jag har kille så att jag inte behövde ragga. Det fanns dock andra i lokalen som likt mina whitetrash dagar försökte knipa åt sig en och annan round table kille. jag undrar verkligen om det känns bättre bara för att man ligger med en rik kille som aldrig hör av sig igen, enbart för att han hade dyr kostym, några medaljer och fluga. Vissa nyköpingsbor har svaret på detta men jag tänker inte söka svar på frågan i någon vidare utsträckning. Synd bara att det såg ut som att de inhemska stekarna inte hade varken pengar eller sällskap för natten när de begav sig från Tellus. Va det värt det?

Vad mer kan jag berätta? Kanske att jag tror att jag har gjort en medicinsk upptäck. Numera är det nämligen möjligt att få en finne i läppen som sedan utvecklas till en krater som gör att det ser ut som att man har fått stryk. Så såg jag ut när jag presenterade min gruppuppsats. jag kan säga er att jag ljuger hellre och säger att John slår mig än erkänner att jag fått en finne i läppen. De är ju äckligt. Svullnaden har dock börjat lugna sig och jag kommer att återgå till det normala inom en snar framtid. 

Kommentarer
Postat av: Madde - da sis

Jag har inga probelm med att gå på krogen i jobbkläder. Oftast e man snyggare än de som faktiskt gjort sig till (kan bero på att de hinner inta en del alkohol under tiden man jobbar, men men...) Du e iaf grundsnygg o då finns det inga problem hjärtat! Du kan ju inte jämföra dig med böset!

2008-10-22 @ 23:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0