Stormen

Nu är ni glada va era fastlandskrabor? Storm, det är någonting ni inte upplevt ännu. Men här på Gotland har jag lärt mig vad storm innebär. Det är kanske den största lärdomen jag fått under min tid här. Skolan är min andra lärdomskälla, men som sagt, vill jag bli väderflicka så vet jag vad jag pratar om när det är stormvarning. Dessutom visste tydligen inte tv-tablåplaneraren om detta helvete jag lever i så han satte in skitprogram efter skitprogram. Och jag har på en vecka avverkat fyra säsonger av Weeds, men hade dessvärre inga avsnitt kvar till denna sugsöndag. Livet suger verkligen. Under fradgen passade jag dock på att roa mig. det fick kroppen lida för. Jag hade i sedvanlig ordning klackskor på mig. Typ sommarskor. Men tro fan att det skulle bli snö och blixthalka. Jag for ner för backarna på väg till hamnplan. Det resulterade i blåmärken på större delen av mina ben. Vägen upp va inte lättare. Dessutom beslöt sig alla i mitt sällskap att slänga snöbollar på just mig. Jag skulle sätta mig på cykeln hem, men då blev det ramaskri om att jag absolut inte skulle cykla hem. Då tyckte den smarta Carro att vi kunde ha efterfest i stället. Efter två klunkar rödvin hemma hos Jossan däckade jag i hennes uppblåsbara säng. Jag stormade iväg ifrån henne klockan 08.15 och sedan va min dag en trasig dag. dock mötte jag upp mina kära vänner för lite snabbmat på donkan. tragiska som vi är satt vi på stället i två timmar. Kanske det konstigaste jag har gjort. Vi missade just denna lördag att det just, ett snabbmatshak. Vi hade dock väldigt roligt. Så detta är en fredag, en lördag och en söndag i mitt mindre intressanta liv. Ser inte fram emot en dag, instängd här nere i morgon, men när jag lyssnar på vindarna så förstår jag att min fristad är mitt fängelse. tur att jag har proviant, ska nog göra soppa i morgon bara för att mitt tragiska liv ska bli mer tragiskt.  Men snart ska jag hem till lilla Nyköping och mysa med John, mor och far. Jag hoppas att söndagen kommer att bli extra mysig, med julskyltning och förhoppningsvis glögg. Där ser ni, jag är inte bara bitter, det finns ljusglimtar även i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: John

Kan du inte bara vara hemma hos mig när jag kommer dit om några timmar? Jag saknar dig så jag dör och vill inte vänta enda tills imorgon för att få kramas med dig min skatt. Saknar dig så jag kanske dör. Puss!

2008-11-26 @ 21:29:48
Postat av: susanne

väldigt dåligt med uppdateringar. Har du blåst bort eller??

2008-12-04 @ 12:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0