Min vän Tess

Tänkte dela med mig av min vän Therese Forss. Hon är så rolig att jag utan att fråga tänker publicera ett mail jag fått av henne angående nyårsfesten jag ska försöka få ihop. Mitt mål är att alla kommer ha en extremt underhållande kväll, som går till världshistorien samt att alla har ett ansvarsområde inför eller på festkvällen. Här får ni Tessans bidrag:

Heja du! Jag ser mig själv som en mycket viktig person på fruängsgatan, och räknar därför kallt med att inte bli bortsållad. Att sätta mindre viktiga personer i köket gillar jag inte. Jag tycker att vi gör köket till ett rökrum för oss viktiga människor, och pyntar lite mysigt i garaget åt det lösa folket. Vad det gäller ansvarsområden har jag stor kunskap om socker, och sådant som innehåller socker. (Vetenskaplig källa; midjemått.) Jag föreslår mig själv som ansvarig för en kaloririk dessert.

Tänk också på våra vänners egenskaper när du räknar platser, tex; Linda kommer ju dyka upp när övriga har börjat lämna bordet då hon alltid är mycket sen. Em och Linn har så små stjärtar att de kan dela stol. Jim och Elin är cpkära och kommer också att sitta på samma stol. Jag och min +1 kommer antagligen också ha svårt att hålla tassarna från varandra, så vi kan också dela stol. Erica har tydligen andra vänner och har redan flaggat för ett nyår med dem. 

Hoppas att jag har bidragit med några värdefulla tips!

Puss

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är inte alltid sen......

2008-11-16 @ 09:13:12
Postat av: Linda

jag kom på en annan sak.. varför har inte jag fått ett ansvarsområde?????? Börjar känna mig lite utanför...hmmmmm:)

2008-11-16 @ 11:34:09
Postat av: Madde

Linda det kanske kan bero på att du inte klarar av att ens ta ansvar för dig själv, dina visakort, dina barnoter etc... Ja, listan kan göras lång!

2008-11-16 @ 23:14:07
Postat av: Siusanne

Linda vännen du kan få ansvar för att en enda gång inte spilla ut något på dig själv på någon annan eller på golvet, Grejar du det?? Tur att jag hade svart klänning i lördags

2008-11-21 @ 00:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0