Carros Fotbollsgala

Jag sitter och kolla på fotbollsgalan. Och då börjar jag fundera. Undra om Zlatan önskar att han tillhörde ett annat land, eftersom svenska landslaget inte direkt är framgångarnas lag. För min del så får han byta land om han vill, jag förstår om Zlatan inte vill spela med Anders Svensson. Attberopå Anders, det klippet jag precis såg handlade om spelare som bestämt sig för att lämna landslaget. Anders va inte med, man undrar ju varför. Och jag undrar vad för slags rörelse jag måste starta för att få honom att fatta. han ska ut. Och jag tänker peka med hela handen och 18 röda kort. Sen funderar jag vidare på varför i helvete kvinnor finns med på denna gala, som annat än flickvänner. Damfotboll kan ha en egen gala, på någon söderpub eller nåt. Svenska landslagsspelare jobbar liksom extra på ICa bara för att få spela fotboll. Jag har svårt att tro att Zlatan någon gång komme att står nere på ICA Torgkassen här i Visby. Sen tänkte jag verkligen - va skönt att vi ska få slippa Ekvall ikväll- men icke. Och allvarligt, artisterna för kvällen. Var det verkligen INGEN annan som ville ställa upp?

Nu till kvällens än så länge roligaste happening: Läste i Aftonbladet att galans början var lite medioker innan den började sändas på tv. Dock såg skribenten en ljuspunkt, dessa fotbollsdamer som går i högklackat - det är inte alls så glamoröst - och de är fan inte ens fulla. Och klackarna är ju inte direkt i louboutin klass, if you know what I mean? Hursomhaver, första tjejen som skulle ta emot pris (bästa målvakt) höll på att trilla och tog emot sig på den manliga vinnaren. hah, det va skoj. Jag skrattade för mig själv i soffan. Nu ska jag återgå till aktivt tittande. 

FORZA ZLATAN - Den tredje bollen är din ikväll.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Din blogg gör mina dagar, d ska du veta!!

2008-11-23 @ 15:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0