Bakistips från en rookie

Jaha, vad har vi här då??En liten summering av de senaste dagarna i Carros liv kanske? Nåväl, jag börjar från fel håll och berättar om min än så länge ganska tråkiga dag. Upp i ottan (09.30) för att bege mig till gymet. Efter ett skönt genomkörare så bestämde jag mig för att sola lite. Men helt ärligt, jag tror jag blir vitare av solariet och inte brunare. Ska det vara så? kan det vara så? Humm, jag ska fundera vidare på detta. Efter gymet kastade jag mig på cykeln för att åka hem och tvätta samt laga mat. Sagt och gjort, och precis när maten va klar så dog elen i alla hus. Vilket också medförde att tvättmaskinerna dog, så jag hade ju ingen aning om tvätten va klar eller ej, så jag fick tvätta om. that sucks. Men jag måste ju vara hel och ren i Berlin. I övrigt så skickar jag idag in mina sista papper inför Paris. Wihi. Efteermiddagen kommer att bjuda på lite kaffe med vännerna och kvällen är ännu oklar. Men om jag bara använder lite introspektion så vet jag nog att jag kommer ligga ensam hemma i soffan. 

Helgen va faktiskt jätte spännande. Fredagen spenderade jag i soffan och myste, blev till och med lite småkär i Kevin i Idol. Det verkar inte som att jag är ensam. efter en stund så somnade jag, inte helt otippat. Lördagen var mysig, förutom att systemet hade bestämt sig för att ha stängt. Alla stackars oförutseende studenter då? vi fick skrapa i alla lager för att kunna festa till lite. Dock va ju massor med motorkillar här och hade tävling, inget vi va sugna på. Så efter att ha bakat en utsökt köttfärspaj tillsammans med Jossan och Yasmin så begav vi oss till wallers. det är lite för posh för allt trailor-trash som befann sig på ön. Fattar ni va illa det är när riktiga bönder kommer till denna redan infekterade ö? Det är värre än global warming vill jag lova. Väl på wallers blev jag tydligen lite onykter, för det snurrade likt ett pariserhjul när jag skulle somna. det kändes som att det aldrig skulle sluta. Och söndagen följde upp snurrandet med en extrem huvudvärk. Så ni kanske fattar att jag bara va hemma igår. Jag mådde tom för dåligt för att köpa godis. Jag fick nöja mig med vindruvor, inget tips för halsbrännan som följer när man är bakis på grund av rödvin. Ett annat tips är att inte koka rödvinssky när du är bakis, på ja just det, rödvin.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0