Uppvärmning är viktigt

Innebörden av uppvärmning är viktigt. Jossan måste lära sig detta. Vi blickar mot en galen helg, och hon blir bakis på ett par glas vin. Det är inte bra. hur ska hon då klara en tvådagars med all-in? Vi får helt enkelt vänta och se. Jag själv värmde upp med att trampa i klaveret, nykter. Vi pratade en stund om Tobbe och hans bror. Lite ytligt om utseende, kropp och så vidare. Jag gjorde ett konstaterande. "Han är snygg för sin ålder". Tobbes bror är född 1981 medan jag på var och en på mina sidora hade en person född 1979 (Yasmin och Lillis). Lite trängd situation. Sedan försökte jag rädda allt och säga: Jaha, men jag trodde att han va typ 30. You do the math. Som tur är tror jag att de båda tycker om mig även idag, men kanske att jag kommer få äta upp detta. Tobbes uppvärmning var att börja tjafsa med en lite överaktiv skåning som bör söka sig till sluten vård eller anger management. Han tände till på "Sälj Skåne till Danmark" och skulle helt enkelt slåss. Jag hoppas de är kvar på fredag, för då ska ju Jag, Madde och Tobbe enligt tradition slåss på McDonalds. Det är lite av en höjdpunkt. Jag får ta på mig mina snabba skor så jag kan springa fort. Vet dock inte riktigt vilka pumps som är mina bästa löparskor eftersom jag förmodligen inte ens kommer kunna gå i dem runt tolvsnåret. Wish me luck. Dock kollade jag in lite teknik i morse då jag bevittnade dokumentären av MacIntyre "Chealsy Headhunters". Fotbollsvåld måste ju fungera på donkan. 

För övrigt så försöker jag koordinera mitt liv, städa och plugga samtidigt. En måste bort. Det blev pluggandet. Men jag har i alla fall aktivt styrt med e-fakturor, frysning av gym-kort och ett tappert försök att säga upp min radiotjänst. Gick inte så bra. Men så fort jag är på fastlandet kan de förvänta sig ett nytt samtal. Och sickan, jag har en plan. Den kommer inte misslyckas. Nu ska jag arkivera papper och lyssna lite på Eros. Alltid uppiggande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0