Uppmaning: Gör mammorna till tonåringar!

Hej allihopa! Det är en bra dag idag. Skolan är avklarad, jag tänkte nu äta en trevlig lunch, jag har hämtat ut en tenta och jag har bokat biljett hem. Se upp Nyköping, jag landar nästa fredag 09.30. Sedan ska ni få stå ut med mig i 12 veckor. Hihi. Men jag kommer sakna min vackra lägenhet, mitt vardagsrum är finare än alla andras. Så jag får skicka dagens ros till farbror Lennart som tog sig från Eskilstuna för min skull och så får jag tacka far min som kämpar med att faktiskt lära sig någonting om hemarbeten. Far borde också vara stolt för att jag klarade externtentan med råge kan man säga, vilket gör att jag kanske brås lite på honom. Detta är inget erkännande utan spekulationer. 

Susanne skrev någonting intressant igår. Att när barnen flyttar blir mammorna tonåringar på nytt. Det är ju sant. Men vem kan klandra dem? Så som mammor ställt upp i lite för många år och stått ut med tonåringstjejer som inte alltid är helt okej. Jag var dock en bra tonåring förutom några vändor till Näverkvarn och kanske lite alternativa människor som "vänner". Vad gör man inte för att vara cool? Den livshistorien tar vi dock en annan gång, kanske att jag måste skriva en bok om den. Madde däremot var ett monster och är kanske fortfarande det. Så självklart skulle jag börja leva livet när ungjävlarna drar. Jag måste väl också säga till Susanne att hon verkligen behöver vara en tonåring igen, för no affence Hannah, men du är 18, tjej och har en vilja som är starkare än hulken. Det säger en hel del. Nu vankas det lunch och ekonomiska kalkyler, för jag är ju vuxen och tar ansvar för min utbildning. Det är dock vinet som motiverar idag och ingenting annat. 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Tack Carro. Det värmde. Ses om en vecka.Du kommer bli premierad med vin på Fika av mig.

2008-05-22 @ 13:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0