Stress och/eller press?

Det känns som att jag inte kommer skriva ner allt för många rader i bloggen förrän jag landar i de normala människornas värld, det vill säga på fastlandet. Jag ska ju faktiskt plugga till tentan på torsdag, sakta men säkert lär jag mig minimalt. men varför stressa? Det kan jag väl göra när jag arbetar 20/h om dagen och har tre ungar och måste hinna med lunchyogan och förhoppningsvis måste jag också hinna köra min äkta man Ronaldo till träningen.  Att vara student är ju kanske inte det jobbigast jag gjort rent fysiskt, men psykiskt är det jobbigt. Det är därför tur att jag har min älskade tv och en mobiltelefon som går varm. Igår försökte jag och Fanny lösa livsdilemman. Vi kom inte så långt, vi fnissade mest åt att hon har varit full. Det är alltid roligare än att lösa massa problem genom att skjuta upp till morgondagen. 

Ett kort referat om gårdagen är inte nödvändigt. Jag lämnade inte lägenheten och det var ju min bästa tv dag, så jag antar att ni kan föreställa er att jag satt apatisk i soffan tills jag somnade. Lördagen var lite mer händelserik. Dock inte allt för mycket drama. Jag, Jossan och Patrik åt en mycket trevlig grillmiddag och drack vin, i normala mängder. Skulle vilja tracka Patrik med ca 2000 ord just nu, men att vara allt för elak mot människor med ångest är för lågt till och med för mig. Låt oss bara kalla honom dramaqueenPatrik i någon månad så känns det som att my work is done. Hur som helst, det var supertrevligt och Johnnie anslöt efter en stund, men kvällen slutade vid tolvsnåret och då cyklade jag hem i lugnanro med en liten vinfylla i kroppen. Patrik blandade även en Redbull&Vodka som var något i närheten av Romadrinkarna så jag kanske får ange detta som en liten anledning till någon slags minifylla. men jag vaknade utvilad på söndagen, redo för att plugga. NOT. Vem försöker jag lura? Nåväl nu luras jag inte och jag ska faktiskt gräva ner mig i böckerna nu i exakt 43 minuter till. Sedan är det tv-paus. Man vill ju inte bli utbränd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0