Sommar Sommar Sommar

Nu gör jag inget annat än ser fram emot min hemkomst. fastland, stadig mark och massa att göra. Det betyder: mycket färre middagar framför tvn ensam, diskmaskin (om jag inte är hos John, men då får ju han diska), fik@ som kan laga min mat, pappa att hacka på när jag är på dåligt humör, grillningar i trädgården, fotbolls EM - och jag skulle kunna fortsätta hela dagen men jag tror ni har fattat. Jag längtar. Så nu efter ha förbrukat en regnskog eller två i form av hushållspapper för städningens skull sitter jag i soffan och äter lite godis och hoppas att det snart är något bra på tv. Men det vet ju jag redan, för den mest omfattande och viktigaste kunskap jag erhållit under mitt första år på Gotland är att jag kan tv- tablån utantill. Se där, vilken otrolig bedrift. Så ring mig om ni inte har tvtidningen hemma, jag kan för en slant uppge alla program/dag. Mervärde kallas detta. Tentan för övrigt tog 1 timme och 6 minuter. Det kan ju aldrig båda gott. Men när jag skriver en tenta sätter jag pennan mot pappret och bara skriver och skriver och skriver. och kan jag inte frågan när pennan träffar pappret så kommer jag aldrig kunna den. Så de så. Nu är jag bara 5-8 sidor analys ifrån ett fantastiskt sommarlov som jag hoppas ska bjuda på mer eller i alla fall lika mycket som förra sommaren. Mina planer är ju självklart att jobba, träffa en snygg kille på en bänk vid hotellcompaniet den 30/6, fullständigt hänge mig åt fotbolls EM, och dricka en och annan drink på många olika ställen. Vid spridning av spritdrickandet kanske folk inte kommer lägga märket till hur full jag verkligen blir när jag blir full. Men det kanske inte är en nyhet för andra, bara för mig. Nu ska jag lata mig. Jag tänker nämligen inte plugga förrän på söndag eller kanske måndag. Och som avslutning på detta första år på Gotland kommer jag i sedvanlig ordning bege mig till Wallers för en mindre vinfylla. Dock flyger jag 09.00 i morgon så jag bör ju ta mig upp. Far min hämtar mig, så jag ska försöka vara respektabel. Dock kommer ju bakfylla vara ett ganska stadigt tillstånd under sommaren, så det är väl bäst att han vänjer sig vid att jag luktar gammal sprit. Hah. 

Kommentarer
Postat av: John

Jag är inte så snygg men jag lovar att sitta där i alla fall... Puss min skatt!

2008-05-29 @ 16:14:06
Postat av: Susanne

Välkommen hem tjejen.

2008-05-29 @ 16:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0