Materazzi santo subito

Parmaskinkan gjorde inte sitt jobb. Jag ska skratta åt dem hela vägen till serie B. Jag kan skratta åt att Zlatan har varit skadad allt för länge men att hans dag som fotbollsspelare just denna söndag bådar gott för EM. Men han förstörde drömmen om ROMA som mästare. Jag kommer aldrig förlåta honom för detta. 

Innan matchen sade en känd italiensk fotbollsprofil: Materazzi santo subito. Det betyder helgonförklara Materazzi. Inte för hans skills på planen utan för sin missade straff mot Siena. Det fick mig att le, men leendet avtar allteftersom matchen i Catania fortsätter. Roma tappar och nu i skrivandets ögonblick är det 1-1. over and out. Men som en sista grej Doni per presidente. 

Helgens alla tokigheter kommer under kvällen eller i morgon. jag ska ju leka tapetserarassistent med Far och Farbror i huset. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0