Glaskross och trapptrill

Åhh nu är myskvällen med Pang slut. jag har haft cravings hela dagen efter pommes frites och korv. Så en icke så uppstyrd middag blev det. och det smakade precis så som jag tänkte mig. Flottigt och gott. Det är kärlek. Jag drack vin igår, blev full alldeles för tidigt men vad hade jag väntat mig? Sedan lyckades jag under stockholmsderbyt tappa ett glas med chilinötter på det hårda stengolvet så det gick i 1000 delar. Vet ni va det sjuka var? Ingen märkte någonting. Så efter typ 5 minuter va jag tvungen att bikta mig hos Yasmin och blev då självklart högröd i ansiktet. Det suger att göra bort sig, men vad händer inte med lite vin i min kropp? jag lät dock kvällen plana ut med sjukt mycket vatten. Tur det för annars hade mitt liggsår efter nästan två terminer i Visby vart större än förväntat. Jag har myst för mig själv på min balkong hela förmiddagen och nästan läst ut min bok. Dock försvinner solen nästan exakt klockan 13. Därför funderar jag nu på varför de som byggt huset placerat min balkong fel. Jag ska ju ha sol hela dagen. jag känner mig lurad och ska nu ringa den gamla ägaren och kräva tillbaka en slant. hur kul är det att vara blekfet tror ni? Jag kan väl i alla fall få vara fet och brun. Det borde ju nämligen vara så att vi med lite större träffyta borde ha större chans att bli bruna. Fler strålar träffar ju. Detta skulle jag kunna forska vidare i. Kanske resulterar detta i ett nobelpris. Det får man ju pengar för så det skulle vara på sin plats. Att vara fattig student suger, för er som inte vet. Jag hade ju i alla fall råd med pommes vilket glädjer mig en del. Fyllan från igår, som inte var så allvarlig och definitivt inte planerad, har hängt med i dag. jag trakasserade Yasmin större delen av eftermiddagen när hon skulle plugga. Men jag kan ju inte hållas ansvarig för min damp. Jag avrundade hela grejen med att trilla i trappen på väg upp till lägenheten. Graciös är därför inte mitt mellannamn. men jag är glad ändå. 


Nu ska jag kolla på Catania-Roma och vänta på att John ska ringa. Jag har saknat hans röst så mycket hela dagen. Men tydligen så går psycona på hans jobb före mig. det är ju sjukt. Måste även passa på att säga grattis till Carina. Hon blir snart nyköpingsbo och så har hon tagit vuxenbeslut. Jag är stolt som en mor och glad som en vän. 

Kommentarer
Postat av: Carina

Tack hjärtat! Ibland tar det bara lite längre tid innan poletten trillar ner.. :)Ses snart, puss och kram

2008-05-08 @ 23:36:02
URL: http://cvm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0