Fastland, Ica och HM. är jag hemma nu?

Nu vet jag verkligen vad livskvalitet är. Jag sitter på trappen med ett glas citronvatten (enbart i väntan på champagne, men man måste ju förebygga bakfyllan). Som ni kanske förstår så ligger min pojkvän Mac i knät och underhåller innan alla slutar jobba. jag visste inte att mina vänner hade riktiga jobb. Men av någon anledning så har de det och det måste ha hänt under mitt år på vift. Hur som haver, far och jag åkte till ICA innan han skulle åka och golfa. han är ju chef så han kan ju flexa. Dock arbetar karln sjukt hårt ändå, vilket jag inte kan förstå. man gör väl inte mer än vad man behöver. Ica var en upplevelse och en utskämmelse (jag vet att jag hittat på det ordet själv, men det är dags att utvidga det svenska språket). Pappa bestämde sig nämligen för att panta alla flaskor och burkar som vi samlat på oss. Så den lilla direktören såg helt plötsligt ut som gubben som plockar tomburkar ur soptunnor. Kära far, gör detta när jag befinner mig på andra sidan jordklotet nästa gång. I alla fall så inhandlades lunch, som jag då självklart fick tillaga. Dock inte så svårt att göra en kycklingsallad. Pappas kommentar va att det var tur att jag fixade lunchen då han annars enbart äter ute när mamma är borta. Mor min är i Valencia på väskjakt till mig. jag föreslog att hon skulle ta den enkla vägen, typ shoppa på Gucci eller Furla, men hon tänkte sig visst snäppet billigare och går därför runt på marknader. När ska hon lära sig? Med noga instruktioner så tror jag dock at hon kommer lyckas. I många fall är ju de billiga väskorna mycket snyggare än de dyra. (Nej jag kan inte heller förstå att just jag sa detta). Det är en liten safening eftersom jag idag var tvungen att shoppa en klänning på H&M för 98 kronor. Bara för att shoppa liksom. Jag har inte shoppat något annat än tops på HM sedan Lenin levde. men jag har ju sommarlov. Nu bränner min älskade dator i knät så jag tror jag ska lägga in honom, men jag återkommer snart egen med fler spännande utdrag ur en strandsatt gotlännings liv. 

Kommentarer
Postat av: Susanne

bara för att du numera är fastlänning kan du ju inte låta bli att uppdatera bloggen.

2008-06-05 @ 14:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0